Aj u nás obľúbená značka pôsobí v približne 160 krajinách, má po svete viac ako desaťtisíc predajných miest a v roku 2018 predala celosvetovo viac ako 1 740 000 vozidiel. Lev na prednej maske, dynamický dizajn a dravosť na cestách sú poznávacím znamením automobilov Peugeot. Výsledkom precíznej práce francúzskeho výrobcu sú spokojní aj motoristi na Slovensku. Dobre etablovaný Peugeot zaznamenal na Slovensku so 7 462 predanými vozidlami za rok 2018 najvyšší ročný predaj vo svojej histórii.
Na každoročnom prieskume spoločnosti J. D. Power, ktorý patrí medzi najdôveryhodnejšie prieskumy spokojnosti zákazníkov vo Veľkej Británii sa tentoraz zúčastnilo viac ako 11 000 majiteľov vozidiel tejto značky. PEUGEOT získal ocenenie Najspoľahlivejšia masová značka vo Veľkej Británii, pričom v boji o titul porazil viacerých konkurentov.
Majitelia všetkých modelov značky Peugeot hodnotili podľa viacerých kritérií ich spoľahlivosť za prvých 12 — 36 mesiacov v rámci prieskumu, ktorý pozostával zo 177 otázok zoradených do ôsmich kategórií ocenili predovšetkým spoľahlivosť, prevádzkové náklady a kvalitu spracovania.
Peugeot, ktorý sa hrdí titulom Auto roka 2017, si v októbri 2018 pripísal prestížne ocenenie EUROSTAR DESIGN, ktoré získal dizajnér prelomového automobilu Pierre-Paul Mattei za svoju prácu na novom radikálnom fastbacku Peugeot 508 v týchto dňoch získal ďalšie. Model PEUGEOT 208 získal cenu ako Najspoľahlivejšie malé vozidlo. Ocenenie značke odovzdali 9. mája 2019 v Londýne v priestoroch Science Museum.
Mark Lendrich, riaditeľ prieskumov v J.D. Power Europe, povedal: „Dlhodobá spoľahlivosť má priamy vplyv na dnešné predaje a zajtrajšiu vernosť značke. Peugeot odviedol veľmi dobrú prácu, keď pochopil požiadavky zákazníkov a tým si vo Veľkej Británii zabezpečil víťazstvo pre najspoľahlivejšiu značku na rok 2019, zatiaľ čo Peugeot 208 získal najlepšie hodnotenie vo svojom segmente.“
David Peel, výkonný riaditeľ Peugeot UK, dodal: „Prieskum spoločnosti J.D. Power je jedným z najrešpektovanejších prieskumov spokojnosti zákazníkov v automobilovom priemysle. Preto majú pre nás tieto dve víťazstvá veľmi vysokú hodnotu. Zaviazali sme sa vyrábať vozidlá s kvalitou bez kompromisov, s intuitívnym jazdeckým zážitkom a s výrazným dizajnom a veľmi nás teší, že zákazníci všetky tieto aspekty vo svojich vozidlách našli aj pri ich každodennom používaní.”
PEUGEOT tak bol celkovo hodnotený lepšie ako mnohé iné značky vrátane konkurentov ako ŠKODA a HYUNDAI.
Juraj Paška, foto: archív