Opel Combo Life sme už testovali v niekoľkých variantoch. Spoločné majú predovšetkým to, čo poskytuje karoséria: obrovský priestor na čokoľvek, vyšší, pohodlný posed, vďaka možnosti bohatej výbavy komfort porovnateľný s klasickými „osobákmi“. Potešia „drobnosti“ ako napr. dvoje posuvných dverí, (príplatkové) samostatne otvárateľné okno na obrovských dverách batožinového priestoru, presvetlená, pod strechou umiestnená odkladacia polica zakončená uzatvárateľným boxom, head-up displej, kvantum veľkých odkladacích priestorov. No tiež mnoho asistenčných systémov. Osobitne oceňujem prepínač jazdných režimov systému ovládania trakcie IntelliGrip. Vyskúšal som ho na klzkej, zasneženej, do solídneho kopca vedúcej chalupárskej ceste. Keď predné kolesá začali mať problém, prepol som ho do polohy „sneh“ a vyšiel som. Netvrdím, že ako so štvorkolkou, ale vyšiel.
Venujme sa však motoru, ktorý tento variant poháňa v kooperácii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Nepochybne každý ocení jeho kultivovaný prejav. Týka sa to nielen nízkej hladiny hluku, ale tiež len s námahou identifikovateľnej trojvalcovej koncepcii. Prezradia ju len veľmi nízke otáčky a teplota motora. Od cca 1 300 ot.min-1 naplno reaguje, na diaľnici „točí“ 2 900 ot.min-1, pri spotrebe cca 7,5 l/100 km. Prevádzka v normálnych jazdných režimoch je s týmto motorom absolútne bez problémov. Platí to aj na opačnom konci využitia: pri obsadení dvoma osobami a kompletnom zaplnení zvyšného priestoru poriadne ťažkými škatuľami (sťahovanie) sa 201 Nm krútiaceho momentu postaralo opäť o jazdu bez najmenšieho pocitu nedostatku výkonu.
Ak si uvedomíme, že cenový rozdiel medzi benzínovým motorom 1,2 l a najsilnejším dieselom 1,5 l je cca 4 000 € a rozdiel v bežnej prevádzke nie je nijako veľký, je naozaj na zváženie, pre ktorý z týchto motorov sa rozhodnúť.
Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga