Test: Kia ProCeed GT

Kia ProCeed GT je ďalším modelom značky, ktorý útočí na city. A nie len cez krásny dizajn.

Preskočme pasáž, kde budeme Kiu ProCeed GT prirovnávať k Porsche Panamera Sport Turismo. Áno, zozadu sa veľmi podobajú a ja sám som veľký nápis PROCEED tiahnuci sa naprieč vekom kufra často podvedome čítal ako PORSCHE. Lenže potom sa človek na kórejskú novinku pozrie a povie si, že vyzerá sakramentsky dobre. A to je najdôležitejšie, nie?

Ach, tá silueta

Shooting brake, v preklade „kombi s klesajúcou líniou strechy“, je dnes v kurze. Nie každý sa však podarí. V Kii môžu podľa mňa oslavovať úspech, lebo všetci ľudia, s ktorými som sa o ProCeede rozprával, preň mali iba slová chvály. Je to totiž to najlepšie z dvoch svetov. Na jednej strane praktické kombi s veľkým batožinovým priestorom a do roviny sklopnými sedadlami, na druhej strane štýlové auto, ktoré okoliu nedáva signály, že ste sa pre rodinu museli vzdať svojich vlastných túžob. A stojí vás to iba 29 litrov objemu batožinového priestoru a 1 500 eur. Ak sa vám ten rozdiel v cene zdá byť veľký, tak vás trochu upokojím. Testovaná Kia ProCeed GT bola v plnej výbave, s navigáciou, parkovacou kamerou, vyhrievanými koženými športovými sedadlami, LED svetlami, adaptívnym tempomatom… Skrátka so všetkým, čo vám napadne. Mala najsilnejší motor a bez automatickej prevodovky by stála 26 590 eur. A to sme sa ešte nedostali k jej najlepšej stránke.

Naozaj GT

Od prvého momentu po usadnutí za volant pôsobí ProCeed GT ako kvalitný produkt. Pekne usporiadaný interiér je poskladaný z na pohľad aj dotyk príjemných materiálov. Kožené čalúnenie výborných sedadiel a tapacírov je zvýraznené červeným prešívaním. Posed za volantom je perfektný a tak už zostáva iba naštartovať 1,6-litrový turbo benzínový štvorvalec. A tu prichádza prvé prekvapenie. Má totiž dosť nasrdený zvuk. Jeho parametre sú oproti predchádzajúcej generácii prakticky nezmenené (150 kW/204 koní a 265 Nm), ale charakterovo je úplne inde! Zo zvedavosti stlačím tlačidlo Sport a zvuk zozadu sa ešte zvýrazní. Absolútne som nečakal, že tu bude aktívny výfuk s klapkou. Po zohriatí si výfuk občas pekne odprskne. Veľmi pôsobivé. Pri bežnej jazde je naladenie podvozka trochu tuhšie, ale plne akceptovateľné. Oproti bežnému Ceedu je ProCeed o 5 mm bližšie k zemi, má tuhšie pružiny, ale mäkšie stabilizátory. Má veľmi dobré a konzistentné riadenie s príjemne strmým prevodom. A keď sa s ním dostanete na pekný úsek cesty, ukáže vám, že pod pekným kabátom sa skrýva talentované auto. Neviem, prečo som zostal prekvapený, keďže predchádzajúci pro_cee’d GT bol skvelý. Novinka síce prišla o podčiarkovník a apostrof, ale nestratila ani štipku jazdeckého talentu. ProCeed je v zákrutách nádherne vyvážený. Prirodzená nedotáčavosť prichádza neskoro a ak viete dobre jazdiť, môžete sa jej vyhnúť a dokonca vyberať zákruty s jemnučkým šmykom zadnej nápravy. O trakciu som nemal núdzu ani na zimných gumách a brzdy si zachovali tvrdý pedál s okamžitým nástupom aj po dlhšej ostrej jazde. Ak tu niečo nestíhalo, bola to 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Na bežnú jazdu je fajn, ale pri ostrej je trochu letargická. Ani ju nemôžem nazvať spomalenou, lebo na povely pádiel reaguje celkom dobre. Len z nej akosi necítiť radosť zo života. Našťastie je k dispozícii aj manuál. Takže sa to dá. Pekné, rodinné auto s talentom v zákrutách a charakterom aj mimo nich. S Kiou ProCeed GT som veľmi spokojný.

STRUČNE: Kia ProCeed 1,6 T-GDi GT A7 DCT

Čo treba uznať: ProCeed sa podaril celý, ako je.

Čo nám chýbalo: Ostrejšie naladenie automatu v športovom režime.

Čo nás prekvapilo: Dobrý pomer cena/hodnota.

Cena:základ/test: 22 890/30 470 €

Záruka: 7 rokov/150 000 km

Motor: zážihový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 591 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 142 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 7,5 s, vmax= 225 km/h, spotreba výrobca/test 6,2/6,9 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

testTest Kia ProCeed GT
Komentáre (0)
Pridať komentár