Automobilky po celom svete elektrifikujú a Alfa Romeo nie je výnimkou. Na nedávnom autosalóne v Ženeve talianska značka ukázala prvý koncept plug-in hybridného SUV, ktorý by sa však už v roku 2020 mal dostať do sériovej výroby.
Stredne veľké SUV s jednoznačným dizajnovým jazykom milánskej automobilky je kombináciou technológií budúcnosti a tradícií športovej značky z Apeninského polostrova. Interiér pritom vzbudzuje ešte väčšie vášne než exteriér.
„Design konceptu Tonale svojim výrazom nádherne zapadá do budúcich plánov značky Alfa Romeo. Jeho kompaktné rozmery zvýrazňujú jedinečný taliansky dizajn a nezameniteľný moderný štýl Alfa Romeo. Jedná sa o dokonalú zmes historického dedičstva značky a jej vízie do budúcnosti. Alfa Romeo sa drží podstaty talianskeho umenia a sochárstva prostredníctvom nadčasového štýlu a remeselných zručností,“ uvádza sa v stanovisku spoločnosti.
Samotný koncept je podľa zástupcov talianskej značky inšpirovaný krásou a živočíšnymi tvarmi, ako aj odrazmi svetla na čistých líniách a plochách. Svojim dizajnom pripomína viacero štylistických prvkov z bohatej histórie Alfa Romeo, ktoré sa v priebehu času stali synonymom elegancie a športového „feelingu“. Súčasne však prezrádza príchod novej „architektúry.“ Mimochodom, 21-palcové kolesá nesú tradičný dizajn telefónneho číselníku.
Inšpirácia a čerpanie nápadov z histórie Alfa Romeo je zrejmé tiež v interiéri, z ktorého vyžaruje vášeň, temperament aj pohodlie. Dynamické tvary sa tu snúbia s čistými plochami. Priestor pre cestujúcich je ako vždy orientovaný na šoférov, avšak nie egoistickým spôsobom. Určený je štyrom cestujúcim, ktorým poskytuje maximálny komfort.
Tvary interiéru pôsobia doslova objímajúcim dojmom. Emocionálny dopad na posádku potom zaisťujú špičkové materiály. Chladne, avšak pevne pôsobiaci hliník dopĺňa mäkké a hrejivé čalúnenie v kombinácii kože a Alcantary. Pozornosť rozhodne zaujmú priesvitné a podsvietené panely, napríklad na stredovom tuneli, ktorý je ideálnym miestom pre zásadný prvok vozidiel Alfa Romeo.
Vedenie automobilky sa na model Tonale dosť spolieha a verí, že výrazne pomôže navýšiť predaje značky k cielenej hranici 400.000 predaných automobilov ročne. To by bolo viac než dvojnásobok oproti vlaňajšiemu predaju sp 150.000 vozidlami. „Predpokladáme, že sa Tonale stane naším najpredávanejším vozidlom,“ uviedol Robert Zerbi, vedúci európskej divízie Alfa Romeo, ktorá pripravuje ešte jeden nový model, ale menší ako Tonale.
-jj-