Pri príležitosti 110. výročia od svojho založenia myslela automobilka Bugatti aj na deti. Výsledkom je elektrická replika pretekárskeho modelu Bugatti Type 35 z roku 1924, ale v zmenšenej veľkosti oproti originálu.
Autíčko pre deti s karosériou vo farbe parížskej modrej je exkluzívnou zábavkou. Pri konštrukcii využili inžinieri aj 3D tlač a „hračka” je presnou kópiou vozidla z obdobia medzi dvoma svetovými vojnami. Nadšenci z francúzskej automobilky najskôr pomocou laserov naskenovali vozidlo a následne ho postavili podľa digitálnych plánov.
To všetko ale v zmenšenej verzii. Malé autíčko v polovičnej veľkosti oproti originálu, ktoré bolo tiež replikou modelu Bugatti Type 35, nechal postaviť Ettore Bugatti už v roku 1926 pre svojho syna. Čerstvá replika však zodpovedá trom štvrtinám veľkosti skutočného originálu a pod kapotou má navyše elektromotor, ktorý má dva módy.
Deti jazdia s výkonom 1 kW a maximálna rýchlosť je obmedzená na 20 km/h. Lenže auto je tak veľké, že sa tam pri trochou dobrej vôle zmestí aj dospelý jedinec. Ten vloží svoj špeciálny kľúčik a auto má okamžite zvýšený výkon na 4 kW a maximálnu rýchlosť stanovenú na 45 km/h.
Výrobný proces by mal odštartovať na jeseň tohto roku a rozhodne treba počítať s limitovanou edíciou, ako to už býva napokon v prípade Bugatti zvykom. Z atraktívnej repliky, ktorá spája rôzne generácie motoristov, sa totiž vyrobí len 500 exemplárov. Základná cena je stanovená na 30.000 eur, ale v prípade výberu špeciálnej výbavy sa ešte zvýši.
Pôvodný model Bugatti Type 35 bol pretekársky automobil, ktorý v roku 1924 navrhol a skonštruoval Ettore Bugatti. Toto pretekárske vozidlo sa vyznačovalo nielen skvelými jazdnými vlastnosťami, výbornými osemvalcovými agregátmi a špičkovým spracovaním, ale na rozdiel od konkurenčných značiek aj nádhernou karosériou.
Karosériu bolo možné doplniť svetlami, blatníkmi a zrazu sa z neho stalo na pohľad vcelku štandardné športové vozidlo pro bohatšie vrstvy. Bugatti ponúkal súkromným pretekárom hneď niekoľko výkonových verzií. Štandardný dvojlitrový radový osemvalec SOHC s tromi ventilmi na valec a výkonom 95 koní. Celkovo sa vyrobilo v rôznych modifikáciách približne 400 kusov z modelu Bugatti Type 35.
V roku 1926 sa objavil v ponuke typ 35B s objemom motora 2,3 litra a kompresorom Roots, s ktorým dosahovalo vozidlo maximálny výkon 140 koní. Ďalšími zmenami, podľa ktorých ho je možné ľahko identifikovať, sú väčšie rozmery a dopredu viac posunutý chladič. Úplne identicky vypadal aj opäť kompresorom Roots preplňovaný typ 35C, ktorý disponoval výkonom 125 k.
Motor modelu Type 35T mal atmosférický osemvalec s objemom 2,3 litra. Okrem týchto modelov však existovali aj lacnejšie varianty Type 37 a 39, ktoré vypadali prakticky identicky, ale boli poháňané jednoduchšími motormi. V prípade Type 37 to bol radový štvorvalec s objemom 1496 cm³, výkonom 60 až 90 k a maximálnou rýchlosťou okolo 150 km/h.
Model Type 39 poháňal atmosférický motor alebo agregát s preplňovanými radovými osemvalcami s objemom 1493 cm³, ktoré dosahovali výkon 80 až 120 k. Vozidlá mali štvorstupňovú prevodovku, veľmi strmé riadenie a bubnové brzdy na všetkých kolesách s vyrovnávacím systémom pre rovnomerný brzdný účinok na všetkých kolesách.
V rokoch 1927 až 1931 modré automobily Bugatti dominovali na športovej scéne a patria medzi najúspešnejšie súťažné vozidlá všetkých čias. Na modeloch Type 35 vyrástli svetové hviezdy ako René Dreyfus, víťaz Grand Prix Monaka v roku 1929 William Grover-Williams a Louis Chiron.
-jj-