Výrazný rast záujmu o značku je ešte zaujímavejší ak zoberieme do úvahy fakt, že predaj nových osobných a malých úžitkových automobilov (M1 + N1) medziročne klesol o 6,30 %. Na úspechu sa najväčšou mierou podieľala trojica modelov – i30 (627 kusov), Tucson (337 kusov) a i20 (261 kusov), solídny nástup predviedlo aj nové Santa Fe (37 kusov). V segmente osobných automobilov už Hyundai vďaka rastu odbytu atakuje dvojciferný trhový podiel (aktuálne 9,65 %). Výborný štart v roku 2019 majú za sebou z veľkých značiek aj Renault (+ 66,67 %), Opel (+ 31,29 %) a Dacia (+22,67 %).
Najpredávanejším autom na Slovensku je aj naďalej Škoda Fabia (782 kusov), na stupni víťazov jej spoločnosť robia Škoda Octavia (709 kusov) a Hyundai i30 (627 kusov). Na štvrtú priečku sa vyšplhala Dacia Duster. Do elitnej zostavy TOP 10 trhu ešte patria Kia Ceed, Škoda Rapid, Renault Clio, Hyundai Tucson, Volkswagen Golf a Škoda Karoq.
Peter Lacena, foto: archív