Debut modelu Granta Sport bol pôvodne ohlásený na jeseň minulého roku, (záujem vzbudil koncom leta na domácom moskovskom autosalóne) ale potom začiatok výroby niekoľkokrát posunuli. Formálnym dôvodom zmeny plánov bolo konštatovanie, že auto nie je pripravené na certifikáciu. Ale z iných zdrojov, okrem iného aj z prostredia závodu unikli informácie, že to nie je jediný a možno ani nie hlavný dôvod oneskorenia. Hlavnou prekážkou, podľa partnerov bola vnútorná nezhoda v akciách štruktúr VAZ zodpovedných za výrobu, skúšanie a certifikáciu modelu.
K dnešnému dňu boli hlavné ťažkosti prekonané. Nová, modernizovaná, Lada Granta Sport v modifikácii Drive Active by mala zísť z výrobného pásu Ruského automobilového centra v Togliatti prvého júna tohto roku. Základná verzia modelu Drive Active si zachováva športové odpruženie, exteriérový dizajn a interiérový dizajn, ale motor je štandardný, s výkonom 98, alebo 106 koní a to nie je žiadna veľká sláva. Systém Drive Active môže byť za príplatok navyše vybavený automatickou prevodovkou AMT.
Plnohodnotnú „nadupanú“ verziu Granta Sport, postavenú na platforme „horúcej“ Vesty, začnú vyrábať v auguste 2019 zrejme hneď po obnovení výroby po tradičnej letnej „dovolenke“. Dostane športový dizajn, motor s výkonom 120 koní, ešte športovejšie odpruženie so zameraním na aktívnu jazdu, silnejšie kotúčové brzdy a iné závislé atribúty.
Výrobné plány závodu na nové výrobky, podobne ako v prípade športovej verzie Vesta, sú dosť skromné. Model Granta Drive Active v roku 2019 neprekročí 1 600 kusov a model Granta Sport je plánovaný v počte 1 400 kusov, pričom tento počet obsahuje obe verzie, ktoré sú k dispozícii teda – sedan a hatchback.
Dátum uvedenia športových vozidiel do predaja zatiaľ nezverejnili, dá sa očakávať, že k tomu dôjde v priebehu niekoľkých týždňov od začiatku výroby.
Lada, ako sa zdá má problémy. Napriek tomu, že výrazne inovuje, za posledné dva roky uviedla na trh osem nových modelov, uspokojiť svojich zákazníkov nestačí.
Juraj Paška, foto: archív