Test: Jeep Renegade Trailhawk 2.0 Multijet II AT9

Jeep Renegade Trailhawk je asi najschopnejšie terénne auto z malých SUV, ale napriek tomu venuje veľmi veľa pozornosti tomu, ako vyzerá.

Existuje aj (bohužiaľ výrazná) menšina ľudí, ktorá si SUV kúpi preto, aby s ním občas zavítala do poriadneho terénu. Presne pre nich je Jeep Renegade v špeciálnej výbave Trailhawk. Dokáže byť poslušné kompaktné mestské SUV, ktoré je v správnej farbe (pozri testovaný model) veľmi šik. Na rozdiel od ostatných sa jeho off-roadové schopnosti nekončia pri trochu hrboľatej ceste hore kopcom. Renegade Trailhawk má totiž do terénu tie správne zbrane. Je vybavený pohonom 4×4 s uzávierkou medzinápravového diferenciálu, elektronickou „uzávierkou“ predného a zadného diferenciálu a čo je najdôležitejšie – redukčnou prevodovkou. Túto výbavu dáva svetu na známosť odznakmi „Trailhawk“ alebo „Trail Rated“ na karosérii, špeciálnymi čiernymi diskami kolies a efektnými červenými ťažnými okami. Vo vtipných detailoch na karosérii a v interiéri, ktoré nejako súvisia so značkou Jeep a jej históriou, by ste sa mohli utopiť. Charakter tohto autíčka je teda veľmi milý a vtipný. Mimochodom, Renegade dostal nový infotainmentový systém s väčšou obrazovkou. Pri porovnaní s konkurentmi sú však jeho reakcie pomalé. Navyše sa nám celý systém raz za čas resetoval aj s prepnutím jazyka do taliančiny. Pobavilo.

Náš model bol vybavený najsilnejším vznetovým motorom 2,0 Multijet II s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. O radenie sa starala deväťstupňová automatická prevodovka. Úprimne, toto kombo nie je nejako extrémne kultivované. Motor je dosť hlučný a prevodovka ho občas zbytočne podtáča, pričom na vaše manuálne povely reaguje len vtedy, keď sa jej to hodí. A rada si vezme čas na rozmyslenie. Avšak pre charizmatický šarm modelu Renegade tieto chybičky s radosťou odignorujete. Čo ma však sklamalo, je tuhosť karosérie. Terénne schopnosti verzie Trailhawk sú naozaj až nečakane dobré, päť jazdných režimov systému Selec-Terrain dokáže z podkladu vyťažiť ozaj maximum trakcie. O to viac ma prekvapilo, ako veľmi karoséria auta vŕzga nielen pri krížení náprav, ale aj pri obyčajnom schádzaní z menšieho obrubníka. Tie chutné „očká“ Renegadeu sa na mňa však tak milo pozerajú, že sa naň nedokážem hnevať…

Stručne: Jeep Renegade Trailhawk 2,0 Multijet II AT9

Čo treba uznať: Tak ďaleko sa s konkurenciou nedostanete.

Čo nám chýbalo: Rýchlejší infotainment, tichší motor.

Čo nás prekvapilo: Pazvuky karosérie.

Cena: základ/test: 19 320/39 425 €

Záruka: 5 rokov/100 000 km

Technické údaje: Motor: vznetový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 956 cm3, max. výkon 125 kW (170 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 173 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 10,2 s, vmax= 196 km/h, spotreba výrobca/test 6,6/7,5 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

2.0 Multijet II AT9Jeep RenegadetestTrail RatedTrailhawk
Komentáre (0)
Pridať komentár