Návštevníci ženevského autosalónu, ktorý otvára svoje brány prvú marcovú sobotu, sa môžu tešiť aj na piatu generáciu Renaultu Clio. Malé mestské vozidlo sa však po prvý raz predstaví nielen s revolučným interiérom, ale aj s hybridným pohonom e-Tech.
Francúzska značka sa tak zaradí v krajine Helvétov na slušne pestrý zoznam noviniek a zaujímavých premiér. Od roku 1990, keď vstúpilo Clio na scénu, sa predalo z tohto vydareného modelu po celom svete už 15 miliónov exemplárov.
Auto, ktoré patrí jednoznačne k najobľúbenejším v krajine galského kohúta, drží od roku 2013 štatút európskeho lídra v segmente B. Nové Clio pojaté dvojitým princípom „Evolúcia & Revolúcia“ búra zažité schémy – design exteriéru sa vyvíja k väčšej vyzretosti, zatiaľ čo dizajn interiéru je úplne prepracovaný.
Nové Clio získava na dynamike a modernosti vďaka výraznejším líniám a výraznejšej maske. Revolúcia interiéru je podle automobilky „evidentná“. Kabína je pojatá úplne po novom, vnímanou kvalitou aj dostupnými technológiami sa inšpiruje vo vyšších segmentoch.
Nové Clio bude prvý model skupiny, ktorý ponúkne hybridní pohon e-Tech, čo je technológia vyvinutá automobilkou Renault. Vďaka kompletnej a jedinečnej ponuke asistenčných systémov riadenia sa údajne Renault stane priekopníkom v dostupnosti mestských vozidiel vybavených autonómnym riadením.
K významnej revolúcii došlo aj v interiéri. V priestore kabíny s prioritou na kvalitu a ergonómiou miesta šoféra dostali slovo špičkové mäkčené materiály a to ako na na prístrojovej doske, tak aj v paneloch dverí a na obvode stredovej konzoly.
Nový Smart Cockpit je kompaktnejší, natočený k vodičovi a integruje viac technológií. Je vybavený najväčšími displejmi vo svojej kategórii a využíva modernú ergonómiu. Kľúčovým prvkom Smart Cockpitu je multimediálny displej 9,3“ ako zvislý vertikálny tablet inšpirovaný modelom Espace.
Upragradovaný multimediálny systém Easy Link ponúka súhrn multimediálnych, navigačných a informačných služieb aj jednoduché nastavovanie režimov Multi-Sense. Digitálny TFT displej vo verziách 7“ a 10“ nahrádza klasické prístroje a umožňuje „personalizáciu“ zobrazenia. Sedadlá pochádzajú z vyšších segmentov, majú dlhšiu sedaciu časť a anatomickejšie tvarovanie.
„Piata generácia vozidla Renault Clio je pre nás veľmi významná, pretože sa jedná o bestseller vo svojom segmente a o druhý najpredávanejší automobil na európskom trhu vo všetkých kategóriách dohromady. Dizajn exteriéru Clia 4 očaril našich klientov a naďalej ich očarúva aj dnes,“ povedal Laurens van den Acker.
Vzápätí riaditeľ dizajnu skupiny Renault dodal: „Rozhodli sme sa preto zachovať všetky jeho gény a zároveň mu pridať na modernosti a elegancii. V jeho interiéri došlo ku skutočnej revolúcii – značne sa zvýšila úroveň vnímanej kvality, technickej a technologickej vyspelosti.“
-jj-