Suzuki Vitara u nás dlhodobo patrí medzi najobľúbenejšie crossovery, ako jedna z mála je totiž k dispozícii aj s kombináciou benzínový motor + automat + štvorkolka. Pred nedávnom navyše prešla omladením, ktoré osviežilo dizajn karosérie a zútulnilo interiér. Moderné materiály povyšujú praktický a priestranný interiér o level vyššie, nový však nie je len dizajn, podstatné zmeny sa odohrali aj v oblasti výbavy vozidla. K doterajšej ponuke pribudli moderné asistenčné systémy, k dispozícii teda teraz máte napríklad aj vodenie v jazdných pruhoch, či inteligentný tempomat. Obidve tieto novinky sme si počas jazdy v kolóne, či ustálenej jazde po diaľnici pochvaľovali.
Najzaujímavejšie z pohľadu potenciálneho klienta bola v prípade testovaného modelu technika. Preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra, maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a najvyšším krútiacim momentom rovných 200 Nm spolupracuje s klasickým šesťstupňovým automatom. S ľahkým autom veľa práce nemá, na želanie vodiča vyráža Vitara s chuťou. Kulisa radenia má trocha netradičné usporiadanie, v krajnej zadnej polohe je mód M (manuálny režim). Na manuálne radenie prevodových stupňov slúžia páčky za volantom. Sú dostatočne veľké a nie príliš utopené, takže na ne dosiahnu aj ženy s kratšími prstami. Z pohľadu každodenného používania je táto kombinácia pohonu najlepšia v rámci modelového radu. Motor a prevodovka sú veľmi dobre zladené, zmena prevodového stupňa prebieha plynulo. Dôležité tiež je, že hoci prevodovka motor nepodtáča, zostáva spotreba paliva na veľmi príjemnej úrovni. Dosiahnutý priemer bol dokonca nižší, než udáva výrobca. Auto bolo vybavené osvedčeným pohonom AllGrip (4×4), ktorý ponúka alternatívy Normal, Sport, Snow a Lock. Zasnežené a zablatené cesty, či výjazd k chate po poľnej ceste, zvládnete s takto vybavenou Vitarou bez problémov. Potrebujete viac?
Omladená Vitara teda k súcej technike, ktorá v teréne zvládne viac, než by ste očakávali, pridala omladený dizajn, útulnejší interiér a bohatú porciu asistenčných systémov. A tak, aj vďaka rozumne nastavenej cene, zostáva výbornou alternatívou auta na voľný čas pre bežného motoristu.
STRUČNE: Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet Elegance + AllGrip 6AT
Čo treba uznať: Praktické a úsporné auto
Čo nám chýbalo: Nič podstatné
Čo nás prekvapilo: Výborné spotreba
Cena: základ/test: 14 790 €/23 930 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km
Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 3730 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 5 500 ot. min-1, max. krútiaci moment 220 Nm pri 1 500 – 4 400 ot. min-1. Emisie CO2 174 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 10,2 s, V max = 200 km/h, spotreba výrobca/test 7,7/6,9 l/100 km.
Peter Lacena, foto: autor