Opel pripravil pre skupinku európskych motoristických novinárov skvelú akciu: nočné jazdy s automobilmi tejto značky vyrobenými od roku 1899 (!) až do súčasnosti. Zámer: v praxi demonštrovať, ako veľmi sa líšia najnovšie svetlomety IntelliLux Matrix LED od tých, ktorými sa svietilo od začiatku automobilizmu. K dispozícii bolo 18 vozidiel, mnohé z nich úžasné klasické Ople, aj veterány z predvojnových čias.
A jazdilo sa v noci, v temnom lese! Ten je súčasťou skúšobného areálu značky v Dudenhofene, neďaleko hlavného sídla značky v Ruesselsheime. Že je nekonečný rozdiel medzi sviečkami, ktorými si svietil prvý Opel, Patentmotorwagen “System Lutzman” z roku 1899 a súčasnými adaptívnymi matrixmi samozrejme nikto nepochyboval. No overiť si v praxi obrovskú priepasť medzi automobilmi (a ich osvetlením) z 30., 50., 60., 70. , 80. rokov a dokonca aj z prvých rokov súčasného tisícročia – to sa jednoducho musí zažiť v praxi! Z prezentácie prinesieme podrobnejšie informácie v časopise Auto magazín.
Opel však využil prezentáciu aj na jeden veľmi dôležitý oznam: predstavil nám nové svetlomety modelu Corsa, ktorý chystá na trh v tomto roku a ktorý ešte “nikto nevidel”! A súčasne svetu oznámil, že to budú adaptívne svetlomety IntelliLux LED® , čím sa nová Corsa stane prvým automobilom na svete vo svojej triede, využívajúcim túto namodernejšiu formu osvetlenia.
Blahoželáme a sme radi, že značka, ktorá je známa tým, že “demokratizuje” špičkové automobilové technológie, zostáva tejto tradícii verná aj pod dáždnikom koncernu PSA. Mimochodom, v debate s I. Schneiderom a P. Roecklom som sa dozvedel, že rovnaké osvetlenie bude používať aj čisto elektrická verzie novej Corsy, aj vďaka veľmi nízkej energetickej spotrebe týchto svetiel (cca 17 W). Tá by mala byť konečne cenovo dostupným plne elektrickým automobilom.
D. Klíma, foto: autor, Opel