Okamžite po uvedení na trh vzbudil Hyundai i30N pozornosť. Najprv medzi odborníkmi, no zakrátko aj medzi motoristami. Silný motor, výborný podvozok, vkusný dizajn a výborné sedadlá. To sú ingrediencie, ktoré autu zabezpečili pozíciu lídra segmentu. V minulom roku si ho do svojej garáže zaparkovalo 59 Slovákov. Na spadnutie je však novinka. Dizajnovo ešte emotívnejší model Hyundai i30 Fastback N, ktorý sme už boli vyskúšať.
Pokorí automobilka s jej pomocou stokusovú hranicu? Mohla by. Záujem o ostré hatchbacky, s ktorými sa však dá jazdiť aj od práce, totiž medziročne rastie. A naše skúsenosti z prvého ročníka stretnutia fanúšikov modelu i30N na Slovakia Ringu naznačili, že to má Hyundai u emotívne ladenej časti mladej generácie rozohrané veľmi dobre.
Hitparáda želaní
Slovenský importér značky Hyundai sa detailnejšie pozrel do svojich databáz a zistil v nich viacero zaujímavých faktov. Hoci sa i30 N ponúka v dvoch výkonnostný prevedeniach, N s výkonom 184 kW (250k) a N Performance s výkonom 202 kW (275k), práve výkonnejšia konfigurácia N Performance tvorila až 98% všetkých predaných N-iek na Slovensku. Najobľúbenejšou farbou i30 N bola pre N-ko typická a unikátna farba Performance Blue s podielom vyše 40%, nasledovala ju oceľovo sivá Micron Grey (20%). Najviac N-iek, vyše tretina, bolo predaných v Bratislavskom kraji a hoci medzi klientmi dominovali muži, importér eviduje medzi zákazníkmi aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Majitelia i30 N sa na Facebooku vyjadrili, že rozhodujúcimi faktormi, ktoré ich motivovali ku kúpe N-ka, boli najmä vynikajúci pomer ceny a výkonu, 5 ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov, mimoriadny zvukový prejav vozidla, pozitívne recenzie motoristických novinárov a emócie, ktoré model i30 N do segmentu hot-hatchov priniesol.
Peter Lacena, foto. archív