Medzi novinkami na autosalóne v Detroite nemohol chýbať ani nový Ford Explorer. Najpredávanejšie SUV na americkom trhu oslovuje zákazníkov už svojou šiestou generáciou.
Automobil modelového roku 2020 sa najskôr predstavil ako policajný špeciál pomenovaný Interceptor Utility. Za pár dní potom nasledovalo oficiálne predstavenie civilnej verzie. V porovnaní s predchodcom sa môžeme tešiť na vylepšenie jazdných a ťažných vlastností, chytré technológie a zaujímavé balíčky s výbavou. Ford Explorer na pulty autosalónov dorazí v lete.
Prečítajte si aj: Ford Thunderbird a Marilyn Monroe
Vozidlo je založené na novej modulárnej platforme D6, ktorú využíva aj Lincoln Aviator. Hoci sa nový Explorer priestorovo zväčšil, v porovnaní so svojim predchodcom schudol o takmer 100 kg, čo sa pozitívne prejaví pri jazdných vlastnostiach na všetkých povrchoch.
Prečítajte si aj: VW a Ford budujú alianciu
Redukčná diéta spočívala predovšetkým v použití vysokopevnostnej bórovej ocele. Zaujmú kratšie previsy vzadu aj vpredu, ktoré oceníte pri prekonávaní prudkých nájazdov v teréne.
Prečítajte si aj: Ford Mustang : Koník ako koníček
SUV sa bude štandardne dodávať na 18-palcových kolesách z ľahkých zliatin. K dispozícii ale budú aj asertívne „dvadsaťjednotky“. Základnou motorizáciou obľúbeného Exploreru bude preplňovaný štvorvalec s objemom motora 2,3 litra, ktorého výkon Ford umne zaokrúhlil na 300 koní.
Prečítajte si aj: Ford F-Vision: autonómny elektrický ťahač
V ponuke však bude aj trojliter s 365 konskými silami a desaťstupňovou automatickou prevodovkou. „Modrý ovál“ ponúka aj verziu s pohonom všetkých kolies. Naplánovaný je aj hybrid rovnako ako športový model ST.
Prečítajte si aj: Ford Bronco – stará škola ožíva
Nový Explorer disponuje siedmimi jazdnými režimami – Normal, Trail, Deep Sand/Snow, Slippery, Sport, Tow/Haul, a Eco. Verzia s pohonom len zadných kolies potom ponúka režimy Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/haul a Eco.
Prečítajte si aj: Ford Mondeo Hybrid aj ako kombi
Zlepšili sa tiež ťažné vlastnosti vozidla. Za dvojito preplňovanou šesťvalcovou verziou môžete zapriahnuť až 2,5-tonový príves. Štvorvalec utiahne 2400 kg. Takže až si budete vyberať napríklad obytný príves alebo budete prepravovať motorový čln k moru, nemusíte sa príliš obmedzovať.
Prečítajte si aj: Ford napočítal miliardovú stratu
Po usadení do sedadiel na vás dýchne moderna. Nechýba Apple CarPlay ani Android Auto. Samozrejmosťou je infotainment s 8-palcovým displejom, ktorý ale môže mať na prianie až 10,1 palca. Kabína efektívnejšie filtruje hluk z vonkajšieho prostredia, takže si viac užijete rodinnú debatu alebo zvukový výstup z prémiového 980-wattového audiosystému B&O so 14 reproduktormi.
Prečítajte si aj: Ford Mach 1 a elektrický protiútok
Samozrejmosťou je 4G LTE pripojenie s možnosťou vytvorenia hotspotu až pre 10 prístrojov. V aute nájdete trojicu 12V zdierok, jednu 110-voltovú a 4 USB porty. Mnohočlenná rodina sa pohodlne uvelebí na štandardne dodávaných troch radách sedadiel.
Prečítajte si aj: Hetrik pre Ford Mustang – opäť najpredávanejší športiak na svete
V prednej rade sedadiel je možné voliteľne objednať vyhrievanie a odvetrávanie a tiež päť masážnych režimov. „Modrý ovál“ bude ponúkať päť stupňov výbavy – XLT, Limited, Limited Hybrid, ST a Platinum. Zatiaľ neboli oficiálne stanovené ceny ani hodnoty spotreby paliva.
Prečítajte si aj: Nový Ford Mustang Bullitt? Steve McQueen by neváhal!
-jj-