Leaf si udržal titul najpredávanejšieho elektromobilu na Európskom kontinente, predalo sa ho viac ako 40 000 vozidiel. A s rovnakým titulom sa môže pochváliť aj v celosvetovom meradle, v uplynulom roku sa predalo viac ako 380 000 Nissanov Leaf. Pre tento rok chce Nissan svoju pozíciu posilniť dvoma verziami modelu Leaf – na trh uvádza verzie Leaf 3.Zero a Leaf 3.Zero e+ Limited Edition.
Prvá z nich je vybavená akumulátorom s kapacitou 40 kWh, ktorá v roku 2018 zožala veľký úspech. Jedinečný vzhľad doplnia nové farby karosérie a dvojtónové farebné kombinácie.
Model Leaf 3.Zero e+ Limited Edition bude skutočne limitovaná edícia – pre Európu bude vyrobených len 5 000 kusov. Najzásadnejšou vecou, ktorá ho bude od ostatných modelov Leaf odlišovať, bude silnejší akumulátor. Ten bude mať kapacitu 62 kWh a tomu odpovedajúci dojazd na jedno nabitie – podľa očakávaní až 385 km. To je o 40 % väčší dojazd ako má Leaf so 40 kWh akumulátorom. A to hovoríme o dojazde podľa novej metodiky WLTP, takže tých takmer 400 km by malo byť dosiahnuteľných aj v reálnej premávke. Spomínaný akumulátor nie je iba väčší, ale využíva iné technológie, má o 25 % vyššiu hustotu a o 55 % vyššiu kapacitu. Skladá sa z 288 článkov namiesto 192. A ešte jedna dôležitá zmena: elektromotor Leafu 3.Zero e+ Limited Edition vyvinie až 160 kW (215 k).
Cena modelu Leaf 3.Zero sa pohybuje od 39 000 eur, model Leaf 3.Zero e+ Limited Edition bude k dispozícii od 44 750 eur. Obe verzie majú veľmi bohatú štandardnú výbavu. Spomeňme tzv. jednopedálové ovládanie ePedal či balík technológií ProPILOT, ktoré už poznáme. Novinkou je napríklad 8-palcový dotykový displej informačného a multimediálneho systému alebo úplne nová a vylepšená aplikácia NissanConnect.
Peter Varga, foto: archív