Automobilka mala pri tvorbe novej generácie modelového radu CLA oveľa vyššie ciele. Má byť nielen najkrajším a najemotívnejším, ale aj najinteligentnejším autom kompaktnej triedy. Na splnenie tohto cieľa auto dostalo množstvo inteligentných riešení od interiérového asistenta MBUX, cez rozšírenú realitu v rámci navigácie a pochopenia nepriamych hlasových príkazov až po funkciu KOUČ ENERGIZING. Majitelia môžu počítať aj s najnovšími asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča, ktorú poznáme z Triedy S, vďaka čomu v oblasti aktívnej bezpečnosti ponúkne najvyššiu úroveň v segmente. CLA vraj v určitých situáciách dokáže prvýkrát jazdiť čiastočne automatizovane. Na želanie novinka ponúkne aj reflektory MULTIBEAM LED umožňujúce extrémne rýchle a presné osvetlenie vozovky bez oslňovania ostatných účastníkov dopravnej premávky.
Z pohľadu dizajnu je nová CLA verná statusu svojho predchodcu. Zachovaná zostala natiahnutá kapota s charakteristickými prelismi (Powerdomes), kompaktná kabína, široký rozchod kolies s vytiahnutými podbehmi aj typická zadná časť GT zvýrazňujú charakter kupé. Novinka je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dlhšia (+48 mm), širšia (+53 mm), disponuje väčším vnútorným priestorom najmä v oblasti lakťov (vpredu +35 mm, vzadu +44 mm) a pliec (vpredu +9 mm, vzadu +22 mm). Z nárastu rozmerov profituje aj batožinový priestor, ktorého šírka sa zväčšila o 113 mm a hĺbka o 24 mm. V oblasti aerodynamiky s koeficientom odporu vzduchu cd 0,23 stanovuje nová CLA latku.
Kľúčovými bodmi jazdnej dynamiky sú široký rozchod kolies (v porovnaní s predchodcom zväčšený vpredu o 63 mm, vzadu o 55 mm) a nižšie položené ťažisko. Tie robia z novej CLA najšportovejšie vozidlo spomedzi všetkých modelov novej generácie kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz. K tomu prichádza akusticky a vibračne oddelená viacprvková náprava vzadu, sériovo dodávané priame riadenie a hydraulické ložiská vpredu. Stabilizátor s väčším priemerom obmedzuje bočné nakláňanie. Na želanie je k dispozícii aktívne nastaviteľné tlmenie umožňujúce voliť medzi komfortným alebo športovým nastavením. Systém ESP® bol špeciálne prispôsobený možnej vysokej rýchlosti pri prejazdoch zákrut a jazdným vlastnostiam vozidla. Nová CLA dostane širokú paletu dieselových aj benzínových motorov, manuálnu aj dvojspojkovú prevodovku, ako aj pohon 4MATIC (4×4).
Nová CLA disponuje multimediálnym systémom MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktorý pred rokom na CES oslavoval svoju premiéru. Vďaka neustálemu vývoju možno v CLA zažiť najnovšiu verziu asistenta ovládania hlasom Hey Mercedes, ktorý je teraz schopný rozpoznať a zodpovedať výrazne komplexnejšie otázky. Už ho viac nerozptyľujú ďalší baviaci sa cestujúci, ale zodpovie príkazy len toho cestujúceho, ktorý systém aktivoval naposledy prostredníctvom hesla „Hey Mercedes“.
Interiérový asistent MBUX prostredníctvom rozpoznávania pohybov ovláda komfortné funkcie a funkcie MBUX. Umožňuje prispôsobiť obsahy obrazovky, ak sa ruka priblíži k dotykovému displeju na prístrojovej doske alebo dotykovému poľu na stredovej konzole. Dokáže rozlišovať medzi vodičom a spolujazdcom a tak napríklad vie, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu.
Nová generácia bude na trh uvedená v máji 2019. Počas prvého roka bude v ponuke aj limitovaný model Edition 1.
Peter Lacena, foto: archív