Prechod na elektromobily pripraví Nemecko o dobre platená miesta nielen v automobilovom odvetví. K tomuto záveru dospela štúdia, ktorú zverejnil norimberský Ústav pre výskum pracovného trhu (IAB). V súčasnosti pracuje v nemeckom automobilovom priemysle okolo 800.000 osôb.
Príčinou zníženia počtu pracovných miest je fakt, že výroba spaľovacích motorov je pracnejšia. Elektrické pohony nie sú tak komplexné a vyžadujú menšie pracovné nasadenie. Okrem robotníkov v automobilovom priemysle hrozí strata zamestnania napríklad aj ľuďom zamestnaným v pohostinstvách alebo v poisťovníctve.
V iných odvetviach, ako napríklad na stavbách či v energetike – síce budú nové pracovné miesta vznikať, ale podľa európskych odborníkov a autorov spomínanej štúdie celkový úbytok zďaleka nedokážu nahradiť. Prognóza vychádza z predpokladu, že tržný podiel elektromobilov bude v roku 2035 činiť 23 percent.
Pokiaľ by bol vyšší, budú podľa štúdie výraznejšie aj zmeny na trh s pracovnými miestami. Koncern Volkswagen v uplynulých týždňoch predstavil plány na kompletný prechod na elektromobilitu. Automobily do zásuvky chce vyrábať práve v Nemecku a prero presťahuje kvôli tomu tiež výrobu svojich konvenčných modelov do iných tovární.
Podľa nemeckých médií existuje aj alternatíva, podľa ktorej vznikne viac nových pracovných miest a ekonomika porastie rýchlejšie. To však len za predpokladu, že sa napríklad batériové články do elektromobilov budú vyrábať v Nemecku. Zmena modifikácie výrobného procesu by sa mala týkať okrem batérií hlavne nových platforiem podvozkov a káblových rozvodov.