Terénna klasika v podobe jedného z prvých kompaktných SUV v histórii sa vracia na scénu. Spoločnosť Icon 4×4, ktorá ma na svojom konte viacero renovovaných, upravených i prerobených automobilov, oživila legendu menom Ford Bronco.
Ford Bronco sa na severoamerickom trhu po prvý raz objavil ako malý off-road v roku 1966. Tento model až o 12 rokov nahradilo rovnomenné „full-size“ SUV, zdieľajúce techniku s veľkým pick-upom rady F, ktoré následne automobilka ponúkala v štyroch generáciách až do roku 1996, keď ho nahradil ešte väčší model Expedition.
V období rokov 1983 až 1990 figurovalo v ponuke značky Bronco II. Tento variant s trojdverovou karosériou dlhou 4,0 m v prvej a 4,1 m v druhej generácii, smeroval medzi kompaktné SUV a zdieľal techniku s vtedajším pick-upom Ranger z prvej zámorskej generácie.
Prečítajte si aj: Ford napočítal miliardovú stratu
Vozidlá z prvej generácie Ford Bronco (1966 – 1977) boli doslova navrhnuté pre potreby robotníkov, lesníkov, farmárov respektíve ďalších rôznych terénnych pracovníkov. Priekopník medzi malými SUV mal pohon všetkých kolies a vďaka pomerne krátky previsom nesklamal majiteľa ani v náročnom teréne.
Prečítajte si aj: Ford EcoSport: Rovnaký, a predsa iný
Svojou praktickosťou, efektivitou v teréne a jednoduchými dizajnérskymi líniami tak trochu pripomína zväčšený ruský terénny univerzál Lada Niva. Pre Ford Bronco bola typická jednoduchá konštrukcia, nízke výrobné, obstarávacie a servisné náklady a samozrejme dlhá životnosť a odolnosť. Pod kapotou mal šesťvalec s objemom 2.8 litra, neskôr pribudli ďalšie tri motory vrátane toho s najväčším objemom 4.9 litra.
Druhá a ďalšie generácie vozidla Ford Bronco už útočili skôr na segment veľkých vozidiel. Druhá generácia (1978 – 1979) bola v podstate skrátenou verziou obľúbeného veľkého úžitkového vozidla Ford F-100. Pribudla trojstupňová automatická prevodovka a agregáty narástli na 5.7 a 6.6 litra.
Prečítajte si aj: Ford Fiesta: Tri stačia!
V priebehu ďalších rokov sa Ford Bronco v podstate pretransformoval na SUV. Spomínaná spoločnosť Icon 4×4 so sídlom v kalifornskom Los Angeles, v súčasnosti vyrába pôvodný Ford Bronco s modernejšou výbavou. Klasika s motorom V8 z Fordu Mustangu sa v názve vozidla odvoláva na starú školu s označením „Old School BR“.
Prečítajte si aj: VW a Ford budú spoločne vyvíjať dodávky
Spoločnosť Icon 4×4 vykonala mimoriadne dôslednú renováciu. Nikoho preto neprekvapí, že staré automobilky vybavuje moderným brzdovým systémom, neskutočne aktuálnymi podvozkovými komponentmi, ale v prvom rade úplne novými pohonnými jednotkami.
Prečítajte si aj: Ford a elektrický protiútok, SUV aj pre Európu
Pod prednou kapotou nájdete spomínaný osemvalec z Fordu Mustang. Ide o päťlitrový motor z modelu GT s maximálnym výkonom 432 koní, ktorého akustiku vylepšuje nerezový výfukový systém. Čo sa týka prevodovky, k dispozícii je päťstupňový manuál Aisin AX15, alebo štvorstupňový automat Ford 4R75W.
Prečítajte si aj: VIDEO: Hetrik pre Ford Mustang – opäť najpredávanejší športiak na svete
-jj-