Dôkazom sú aj tzv. IG-L zóny na diaľniciach, kde je v určitých časových úsekoch (zvyčajne v noci) obmedzená rýchlosť. Zvyčajne na 110, 100, prípadne 80 km/h a tam kde je povolená najvyššia rýchlosť 140 km/h býva znížená rýchlosť na 130, 110, 100 alebo 80 km/h. Cieľom IG-L zón je znížiť emisie a hluk v daných úsekoch. V súčasnosti je na rakúskych diaľniciach zhruba 440 km takýchto úsekov, ale postupne pribúdajú ďalšie úseky a kilometre. Len pripomíname, že v zónach IG-L môžete za prekročenie najvyššej povolenej rýchlosti dostať dve pokuty – jednu za samotné prekročenie rýchlosti a jednu za znečisťovanie ovzdušia a nadmerný hluk. Tá ekologická pritom môže byť oveľa mastnejšia ako tá „policajná“, môže totiž dosiahnuť až 2 000 eur.
Rakúšania však od začiatku novembra urobili pre majiteľov čistých elektromobilov ústupok a povili im, aby aj v zónach IG-L jazdili naďalej štandardnou najvyššou povolenou rýchlosťou – 130, resp. 140 km/h. Výnimka sa však vzťahuje iba pre čisté elektromobily. Pre hybridy (HV), plug-in hybridy (PHV) ani elektromobily s predĺženým dojazdom RE-EV neplatí.
PV, foto: archív