Efektívne znižovanie nákladov vďaka výraznejšej lokalizácii subdodávateľských reťazcov je prioritou výrobcov automobilov. Zhodli sa na tom účastníci najväčších automobilových firiem na II. ročníku podujatia CEE Automotive Supply Chain 2018 (CASC), ktoré sa uskutočnilo v Šamoríne.
Automobilový priemysel tvorí až 44 % slovenského priemyslu a produkuje 12 % HDP našej ekonomiky. Vytvára stále viac pracovných príležitostí. V minulom roku zamestnával 154-tisíc ľudí, čo predstavovalo takmer 20 % nárast zamestnancov priamo v automobilovom priemysle. Jeho vývoj ovplyvňuje celú našu krajinu.
Na medzinárodného biznis fóre spojenom s konferenciou automobilových výrobcov a dodávateľov v modernom šamorínskom športovom rezorte X-bionic®sphere prezentovali významní účastníci íventu svoje nové obchodné stratégie a zámery.
Prednášky a diskusie boli zamerané na príležitosti pre dodávateľské reťazce najvýznamnejšieho priemyselného odvetvia, strategický posun k lokálnym dodávateľom automobiliek, nové stratégie nákupu výrobcov: PSA Groupe (Peugeot), Jaguar Land Rover a Kia – Hyundai, štatistiky o vývoji automobilového priemyslu na Slovensku a najväčšie bariéry rozvoja odvetvia na Slovensku a v Českej republike.
Podujatie zorganizoval poltucet strategických partnerov – Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, Nemecko-slovenská obchodná a priemyselná komora, Britsko-slovenská komora, Francúzsko-slovenská obchodná komora, KOTRA a Český zväz automobilového priemyslu.
„Na podujatí v Šamoríne sme privítali viac ako 360 účastníkov zo 14 krajín. Táto vysoká účasť svedčí o záujme firiem o vstup do automobilového priemyslu a snahe využiť priestor, ktorý sa pre nich v súčasnosti otvára,“ povedal prezident Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek.
„Je potrebné nadväzovať kontakty a spoluprácu naprieč celým regiónom a využiť lokalizáciu siete regionálnych dodávateľov na posilnenie pozícií udržateľnosť automobilového priemyslu nielen na Slovensku, ale aj v celom regióne V4,“ dodal Matušek, ktorého slová potvrdili aj prezentované nákupné stratégie značiek Peugeot, Kia-Hyundai alebo Jaguar Land Rover.
Na podujatí, ktoré nadviazalo na prvý ročník v Žiline, mali účastníci priestor aj na obchodné rokovania a nadväzovanie nových formálnych aj neformálnych podnikateľských kontaktov. Záujemcovia si tak vopred naplánovali viac ako 600 rokovaní. Témami rokovaní boli ponuka produktov, služieb, partnerstva, investícií, expertíza alebo spolupráca na projekte, vývoji.
Záujem firiem o vstup do automobilového odvetvia na Slovensku potvrdil aj Sangyoung Hong. „Za posledný rok sa uskutočnilo mnoho obchodných rokovaní medzi kórejskými spoločnosťami a výrobcami automobilov na Slovensku. Mnoho našich firiem má záujem o strednú Európu. Avšak predtým, ako sa rozhodnú investovať, skúmajú štatistiky a údaje regiónu V4,“ uviedol riaditeľ Kórejskej agentúry na podporu obchodu a investícií v Bratislave.
-jj-