Medzi atrakcie tohtoročnej výstavy Milano Design Week rozhodne patril aj projekt Microlino. Dvojmiestny mestský elektromobil zo Švajčiarska si nájde cestu k prvým zákazníkom už koncom tohto kalendárneho roka. Cena je stanovená na 12.000 eur.
Microlino zaujme svojou guľatou karosériou, ktorá sa až nápadne podobá na dizajn minivozidla BMW Isetta z 50. rokov minulého storočia. Aj v prípade sofistikovanejšieho modelu sú k dispozícii len jedny dvere – v prednej časti a na bokoch sú svetlomety. Isetta mala dvere z boku.
Prečítajte si aj: Elektromobil BMW i3 ako dojná krava?
Zaujímavé je, že z druhej strany svetiel, sa nachádzajú spätné zrkadlá. Toto chytré riešenie napomáha vylepšeniu aerodynamiky. Ako sme už uviedli automobil sa hodí v prvom rade do mesta. Priam ideálne sa v ňom cíti šofér v meste, kde nie je núdza o malé a tesné uličky.
Prečítajte si aj: Dyson – od vysávača k elektromobilu
S menšou batériou (8 kWh) by mal zvládnuť na jedno nabitie absolvovať 120 km, väčší akumulátor (14,4 kWh) vystačí na 210 km. Agregát s výkonom 20 koní dokáže 450 kg vážiace vozidlo rozbehnúť až na maximálnu rýchlosť 90 km/hod.
Prečítajte si aj: Elektromobil Byton K-Byte
Automobil v urbanistickom štýle musí byť jednoducho vhodný aj na „shopping“. Konštruktéri totiž v 2,4 metra dlhej karosérii vytvorili aj 300-litrový batožinový priestor. Pri výrobe vozidla, ktoré kombinuje výhody motorky a auta, sa spotrebuje vďaka nízkej váhe a menšom počte dielov o 60% energie menej.
Prečítajte si aj: Ozdoba kráľovskej svadby? Elektromobil Jaguar E-Type Zero
Medzi pozitíva elektromobilu Microlino treba zaradiť aj osem farebných prevedení, ktoré vybrali motoristickí nadšenci na sociálnych sieťach, preto jednotlivé varianty odpovedajú tomu, čo spoločnosť momentálne preferuje.
Prečítajte si aj: Buick vystavuje v Číne hybrid Velite 6 a elektromobil Enspire
Potenciálni záujemcovia a európski kozmopoliti si tak môžu objednať auto vo farbe viedenskej bielej, milánskej červenej alebo parížskej mentolovej. Azda najväčšou prednosťou modelu Microlino je však bez debaty nabíjanie, ktoré je možne realizovať v akejkoľvek bežnej domácej zásuvke.
Prečítajte si aj: Čínsky elektromobil LSEV z 3D tlačiarne pozostáva len z 57 častí!
„Dnešný moderný automobil je príliš veľký na denné používanie v meste,“ tvrdí Oliver Ouboter, 24-ročný zakladateľ firmy Swiss Microlino AG. Jeho o dva roky mladší brat Merlin pripomína, že svoj nápad prezentovali už na ženevskom autosalóne v roku 2016: „Za tri alebo štyri dni sme mali rezervácie na 500 áut.“
Prečítajte si aj: Bezdrôtové dobíjanie od firiem HATCI a Mojo otvára novú dimenziu pre elektromobily
Prečítajte si aj: Elektromobil Tesla Roadster už letí vo vesmíre! Elon Musk si splnil ďalší sen
-jj-