Vopred priznávam, že moja srdcovka sú MPV a nemám rád automobilovú modernu vyprovokovanú agresívnym marketingom. Hoci v prípade práve tohto vozidla poriadne vyceril zuby, musím uznať, že tentoraz neklamal: vyzerá (atraktívne) ako bavorák, jazdí (skvele) ako bavorák, stojí (veľa) ako bavorák…
Toto BMW vynikajúco vyzerá, popri novom tvare dvojdielnej čelnej mriežky, kryštálovo čistým líniám je čerešničkou na torte široký zadný stĺpik s logom BMW na ňom – hhold sláve modelov zo 60. rokov. Prvotriednemu (po všetkých stránkach) interiéru, prakticky totožnému s modelom X1, treba uznať kvalitu spracovania i ergonómiu. Skvelé sú sedadlá, súčasť M paketu. Za volantom nemáte pocit z toho, že riadite crossover. Naopak, je to pravé BMW, ktoré sa teší na každý plný plyn, túži po zákrutách a rieši vodičove chyby. Vodič musí byť pritom veľmi pokročilý, aby sa dotkol hraníc možností vozidla. Iste, môže za to aj spomínaná výbava M, s ktorou je model X2 ešte tuhší než základ. Prekvapivo sa to na jazde po hrboľatom meste prejavuje minimálne.
Radosť z jazdy je skutočne významnou vlastnosťou aj tohto BMW. Prináša pocit vzrušenia z vysokého výkonu motora, jeho bezchybnej spolupráce s 8- stupňovým automatom a skvelým pohonom všetkých kolies, tuhšie zavesených vďaka výbave M a prenášajúcich sily na vozovku cez nízkoprofilové pneumatiky na 20-palcových diskoch. Nič z toho však neobmedzuje veľkorysý vnútorný priestor (bat. priestor 470 – 1 355 dm3), neuberá z komfortu (ani nastupovania či nakladania) a na čerpacej stanici poteší spotrebou čosi nad 6 l/100 km. Áno, táto radosť vás na začiatku bude stáť kopec peňazí. Kto si však takéto auto kúpi, nevydá sa z posledného, však?
Stručne: BMW X2 xDrive25d M Sport
Cena: základ/test 44 050/63 217 €
Parametre: prepĺňaný vznetový R4/16 V, 1 995 cm3, 170 kW (231 k) pri 4 400 ot.min-1, 450 Nm pri 1 500 – 3 000 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 6,7 s, vmax = 237 km/h, spotreba výrobca/test 5,3/6,2
Dalibor Klíma, foto: Peter Varga