O úspešnosti prvého SUV značky Škoda niet najmenších pochýb. Sudca najspravodlivejší – trh – ho naplno potvrdil. Lenže úspech zaväzuje a výrobca preto na trh priniesol aj verziu Scout a tiež Sportline. Práve tej sme sa týždeň venovali.
Výrazné črty
Červená farba, 20-palcové čierne kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami, čierna predná maska a spätné zrkadlá, hliníkové doplnky vzhľadu – pred vami stojí svalnatý, dynamický fešák, o ktorom by laik ani nepredpokladal, aký komfortný a praktický, no tiež dynamický a zábavný dokáže byť na najrôznejších povrchoch ciest.
Všestranne vyšľachtený
Volič jazdných režimov ponúka štyri módy: comfort, normal, sport, individual. Cením si, že aj vďaka adaptívnemu podvozku (s funkciou off-road) sú rozdiely v jazde naozaj citeľné a podľa predstáv vodiča. Kodiaq dokáže byť limuzínovo plavný, príjemne pevný i športovo tvrdý. Ak k tomu prirátame aj zmenu správania dvojspojkovej prevodovky, pedála plynu i riadenia, môžete si s nie malým SUV schuti zašantiť i maximálne pohodlne hltať stovky kilometrov. Prívlastok Sportline teda nie je len marketingový ťah a optický tuning.
Praktický a priestranný
Ani športový Kodiaq však nestráca z nič z ťažko prekonateľnej „škodováckej“ ergonómie interiéru s obrovským dotykovým displejom (reakciu na priblíženie ruky príliš nemilujem), skvelých sedadiel (s pevnými hlavovými opierkami, výsuvné sú praktickejšie), veľkým priestorom na zadných sedadlách i na batožinu. Interiér charakterizujú luxusné materiály (alcantara) a bezchybné spracovanie. Vymenovať všetky bezpečnostné i komfortné systémy nie je možné, ich tabuľka zaberie jednu stranu A4. Sú tam však všetky, verte mi a slúžia bezchybne!
Ešte vyššie?
Ortodoxní priaznivci značky čakajú ešte na ultimatívnu verziu Kodiaq RS. Verzia Sportline prináša športový imidž, vynikajúcu výbavu a možnosť výberu viacerých motorov. Na každodenné využitie s neraz plným autom už športovejší variant azda ani netreba.
Stručne: Škoda Kodiaq Sportline 2,0 TSI 132 kW 4×4 7̊ AP
Cena: základ / test: 34 800 / 43 879 €
Záruka: 5 rokov / 100 000 km
Čo treba uznať: Sportline je dobre zostavený paket pre vynikajúci základný model.
Čo nám chýbalo: Ak vôbec niečo, tak nastaviteľné a odnímateľné hlavové opierky vpredu.
Čo nás prekvapilo: Vynikajúce odstupňovanie rozdielov jazdných módov.
Technické údaje: Motor: prepĺňaný, zážihový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri 3 900 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 – 3 940 ot.min-1. Emisie CO2: 170 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,0 s, vmax = 207 km/h, spotreba výrobca/test 7,4 / 8,1 l/100 km.
Text: Dalibor Klíma foto: Peter Varga