“Môj dom, môj hrad!” Zatiaľ, čo na autosalóne v Ženeve zaujala francúzska automobilka Peugeot novým „fastbackom“ 508, v Paríži očarila verziou kombi. Peugeot 508 SW je podľa mnohých zásahom do čierneho vďaka dizajnu, väčšiemu priestoru aj jazdným vlastnostiam.
Prečítajte si aj: Peugeot e-Legend: Nuda nebude!
Nový Peugeot 508 SW je kombi, ale zjavne čerpá inšpiráciu aj zo sveta vozidiel označovaných ako „shooting brakes“. Dizajn automobilu je tak vďaka svojej nízkej a dynamickej siluete originálny. Peugeot sa s novou generáciou modelu 508 vydal jednoznačne cestou nevšednej elegancie.
Prečítajte si aj: Peugeot 5008 GT: Jemné zmeny
Zadná časť kombi namiesto klasických praktikov pripomína skôr spomínaný „shooting brake“. Elegantné svetlomety sú spojené vodorovnou linkou a nechýba ani nápis Peugeot na lište pod zadným oknom. Proporcie vozidla dokážu zaujať hlavne vďaka nízkej stavbe karosérie a optickému rozširovaniu vďaka prvkom vpredu a vzadu.
Prečítajte si aj: Peugeot 308: Nový etalón?
„Kombík“ je takmer rovnako vysoký respektíve nízky ako „fastback“. Meria 142 cm, čo je spôsobené hlavne vďaka funkčným strešným nosičom, ktoré dokonale pasujú k štýlu vozidla. Profil nové automobilu Peugeot 508 SW, ktorý je dlhý 478 cm, ponúka pretiahnuté plynulé línie zdôraznené nízko posadenou ladnou líniou strechy.
Prečítajte si aj: Peugeot Rifter: MPV (ešte) žije!
Dvere bez rámov, ktoré sú u bežného vozidla kombi úplne jedinečným dizajnovým prvkom, umožňujú zjemniť a súčasne zdynamizovať siluetu auta, ale tiež ponúknuť veľké presklenné plochy. Medzery a lícovanie boli vďaka schopnostiam dizajnérov znížené na minimum. Kolesá vyplňujú podbehy, zo strechy zmizla anténa.
Ani interiér „kombíka“ sa od „fastbacku“ príliš nelíši. Aj tu nájdeme najmodernejšie prevedenie i-Cockpitu, teda pracovisko šoféra s digitálnym prístrojovým štítom či šišatým volantom. Efektné prevedenie má síce ešte minimálne detské choroby, keď napríklad postavy nižšieho vzrastu nemusia dobre vidieť na celé digitálne budíky. Centrálny displej multimédií je zase umiestnený príliš nízko. Celkovo však pozitíva výrazne prevyšujú.
Nový Peugeot 508 SW má batožinový priestor s objemom 530 l, takže pri štandardnom usporiadaní nepôsobí nijako veľkoryso. Lenže po sklopení zadných operadiel dostane 1780 litrov a to už je trochu iná pesnička. Kufor má pravidelnú úložnú plochu, veľmi nízku nakladaciu hranu a ľahké viečko, pod ktoré sa zmestia aj vyššie osoby s dlhými nohami. Peugeot 508 SW by mal doraziť na slovenský trh začiatkom roka 2019.
-jj-