Suzuki Burgman 400 ABS: Štýlovejšie ako kedykoľvek predtým

Suzuki Burgman 400 ABS stelesňuje štýl, silu, spoľahlivosť, komfort, funkčnosť...

Nikdy predtým nebol subjektívny vzťah potenciálneho zákazníka pri výbere skútra taký dôležitý ako v ostatnom období. Ľudia nechcú „len“ skúter, ale chcú sa svetu ukázať, chcú vyjadriť svoju osobnosť, svoj štýl, chcú vyjadriť, že žijú na tepe doby. A Suzuki si to veľmi dobre uvedomuje, preto vštepilo novému skútru Burgman 400 najpôsobivejší, najšportovejší, najemotívnejší, najštýlovejší dizajn, aký kedy mal skúter tejto značky. A nielen to…

Viac štýlu

Samotný skúter má ostrejší nos, výraznejšie linky, ktoré pôsobia športovejšie, a tiež štíhlejšie zadné partie. Z troch dostupných farebných kombinácií pôsobí Burgman najštýlovejšie práve v testovanej matnej kovovej a s matnými bordovými kolesami. Akousi šľahačkou na torte je krásny tmavý výfuk s krytom imitujúcim karbón. Vpredu zaujmú nové LED svetlá. Spomínam ich nielen preto, že sú štýlové, ale hlavne preto, lebo lepšie svietia ako halogénové a sú aj lepšie viditeľné pre ostatných vodičov či chodcov.

Burgman 400 je skúter, na ktorom si už môžete dovoliť ísť aj celodenné výlety. Má na to výkon, ale k tomu sa vrátim neskôr, aj komfort a veľkosť. Sedadlo je veľké, aj keď ma z neho po niekoľkohodinovej jazde už omínal zadok. To však môže byť môj problém a niekto iný s ním možno nebude mať žiaden problém. Dôležité je, že celkový posed je príjemný, telo máte vzpriamené, paže naširoko a polohu nôh si na dlhých stúpačkách môžete striedať – od skrčených kolien až po dopredu natiahnuté nohy. Stúpačky sú v zadnej časti zoštíhlené. Vďaka tomuto riešeniu zo sedadla vo výške 755 mm pohodlne dočiahnu na zem aj nižší jazdci. Vodič má k dispozícii chrbtovú opierku, ktorá je posuvná v pozdĺžnom smere o 15 alebo 30 mm, a je oveľa účinnejšia, než sa zdá. Mimochodom, imitácia karbónu sa objavuje na nej a bordová z kolies zasa na prešití sedadiel. Treba povedať, že široké sedadlo má aj spolujazdec.

Keď som hovoril o tom, že Burgman 400 je pripravený aj na celodenné výlety, tak je to aj vďaka veľkému odkladaciemu boxu pod sedadlom. Má 42 litrov a pojme dve helmy, ale nie je osvetlený. Ďalšie dve schránky sú po oboch stranách kapotáže pod riadidlami. Tá vpravo má objem 3,5 litra, ale viac vám povie, že do nej vmestíte litrovú fľašu a je v nej aj konektor na nabíjanie mobilu. Schránka vľavo je menšia, má 2,8 litra, ale na doklady, kľúče či iné drobnosti bohato postačuje. Pozor však na to, čo si v týchto dvoch schránkach nechávate, nie sú totiž zamykateľné.

Viac informácií

Prístrojový štít je zasadený do rámu imitujúceho karbón. Samotný štít pozostáva z analógového rýchlomeru plus otáčkomeru, digitálneho displeja palubného počítača a niekoľkých kontroliek. Indikátor možnosti námrazy na ceste sa v našich podmienkach môže zdať ako vtipná a zbytočná kontrolka, no v niektorých krajinách sa skútre používajú prakticky dovtedy, kým nenapadne sneh. A tu už nadobúda táto kontrolka zmysel. Indikátor Eco Drive, teda zelená kontrolka v tvare listu na prístrojovej doske, priamo neznižuje spotrebu, ale ju pomáha jazdcovi znížiť. Treba pracovať s plynom tak, aby svietil, potom spotreba pôjde dole. Ja som tak vôbec nejazdil, naopak, jazdil som prevažne rýchlo a dynamicky, no aj tak som mal spotrebu 3,6 l/100 km, čo vôbec nie je zlé. Chválim, že analógové ukazovatele aj displej palubného počítača sú výborne čitateľné za akýchkoľvek svetelných podmienok.

Viac sebavedomia

Motor dostal upravený box nasávacieho filtra, irídiové sviečky atď. Vo výsledku získal viac sily v stredných otáčkach a je to skutočne cítiť. Motor reaguje na plyn veľmi živo, má mohutný záťah. Pritom, ako som už spomenul, má nízku spotrebu. Jazdu vo dvojici cítiť, ale aj tak nie je problém dostať z neho dynamiku, ktorú možno rozumne očakávať. Veľmi významnou zmenou je prechod zo 14-palcových na 15-palcové kolesá. Tie totiž znamenajú viac štýlu, sebavedomejšie jazdné vlastnosti a vyšší komfort. Podvozok – vpredu teleskopy s priemerom klzáku 41 mm, vzadu centrálne odpružená kyvná vidlica – je už na našich cestách na môj vkus tvrdý, na druhej strany fantasticky funguje vo vyšších rýchlostiach a v zákrutách. Musím zdôrazniť, že si tie zákruty môžete skutočne užívať. Motorka sa veľmi ochotne klopí do nich, hoci je pravda, že v ceste ešte hlbších náklonov stojí hlavný stojan. Mimochodom, ten tvrdý podvozok ešte intenzívnejšie vníma spolujazdec. Chválim dobre dávkovateľné brzdy, brzdové páčky však nie sú nastaviteľné. Páka ručnej brzdy sa presunula hneď vedľa spínacej skrinky.

Suzuki Burgman 400 nie je najlacnejší maxiskúter, ale rozhodne je hoden svojej cenovky. Poskytne vám skvelé jazdné vlastnosti, spoľahlivosť, obrovskú využiteľnosť… a najmä štýl a imidž.

 

Stručne: Suzuki Burgman 400 ABS

Cena: základ/test:6 990/6 990 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Čo treba uznať: Štýlový dizajn, praktická konštrukcia.

Čo nám chýbalo: Nastaviteľné páčky bŕzd a osvetlenie kufra.

Čo nás prekvapilo: Nižšia spotreba, ako deklaruje výrobca.

Technické údaje: Motor: Kvapalinou chladený 1/4V, zdvihový objem valcov 399 cm3, max. výkon 24 kW (33 k) pri 6 300  ot.min-1, max. krútiaci moment 36 Nm pri 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 91 g/km. Jazdné výkony: Pohotovostná hmotnosť 215 kg, vmax= 135 km/h, spotreba výrobca/test 4,0/3,6 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Suzuki Burgman
Komentáre (0)
Pridať komentár