Koncepčná štúdia Škoda Vision RS ukazuje, ako si automobilka predstavuje budúce športové vozidlá RS. Použitím recyklovateľného karbónu a vegánskych materiálov kombinuje VISION RS športový charakter nového, emocionálneho dizajnového jazyka s mimoriadnou šetrnosťou k životnému prostrediu. Interiéru dominuje okrem karbónu, technicky vyspelého materiálu známeho z motoršportu, tiež ručne brúsený krištáľ, ktorý je navyše osvetlený a vytvára špeciálne efekty. Elektrický pohon zaručuje dynamické vlastnosti a úspornosť.
Škoda Kodiaq RS – prvé SUV modelového radu RS
Nový automobil Kodiaq RS už zjavne mieri do sériovej výroby. Pod prednou kapotou má, podľa očakávania, najvýkonnejší sériovo vyrábaný naftový motor (176 kW/240 k). Už pred svetovou premiérou v Paríži preukázal nabrúsený Kodiaq svoje kvality na trati Nordschleife na Nürburgringu, kde dosiahol čas 9:29,84 minút. Okrem vzhľadu špecifického pre vozidlá RS – s novými nárazníkmi a prvkami v čiernej lesklej farbe ako sú mriežka chladiča, lišty okolo bočných okien a spätné zrkadlá alebo full LED svetlomety – je vozidlo štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, adaptívnym podvozkom DCC a progresívnym riadením. Kodiaq RS je tiež prvým vozidlom automobilky, ktoré má sériovo dodávané dvadsaťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny a nový systém Dynamic Sound Boost, ktorý dopĺňa prirodzený zvuk motora. Interiér charakterizujú športové sedadlá tradične čalúnené kombináciou alcantary a kože, špeciálny karbónový vzhľad dostal aj virtuálny kokpit.
Škoda Karoq Sportline aj s benzínovým dvojlitrom
Všestranne kompaktné SUV, uvedené na trh v roku 2017, je v tomto novom variante prvýkrát a exkluzívne dostupné aj s benzínovým motorom 2,0 TSI s maximálnym výkonom 140 kW (190 k). Dynamický vzhľad vozidla dokresľuje viacero na čierno lakovaných prvkov, . Športový charakter interiéru ďalej podčiarkujú čierne športové sedadlá, potiahnuté novou látkou a zdobené strieborným kontrastným prešívaním. Karoq Sportline bude k dispozícii s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies a s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) respektíve 140 kW (190 k).
Škoda Karoq Scout ako nový dobrodružne ladený model
Úlohu nového dobrodružne ladeného vozidla modelového radu Karoq preberá verzia Scout. Štandardne dostal pohon všetkých kolies a robustnejší dizajn. Strieborné plastové diely okolo vozidla chráni elegantnú karosériu v meste i v teréne. Masku chladiča a bočné okná zdobia chrómované lišty. Pod výraznými lemami podbehov kolies má variant SCOUT štandardne dodávané osemnásťpalcové alebo na želanie dostupné aj devätnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny. Interiér zdobí čierny dekor Piano black, dekoračné obloženie so vzhľadom tmavého jaseňového dreva a sedadlá čalúnené novým vzorom a zdobené kontrastnými švami. O pohon sa starajú dva naftové motory s výkonom 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k) a jeden benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k).
Škoda Octavia G-TEC – vyšší výkon a zvýšený dojazd na zemný plyn
Škoda Octavia G-TEC má nový, výkonnejší motor 1.5 TSI (96 kW/130 k). V porovnaní s prevádzkou na benzín sú hodnoty emisií CO2 v prevádzke na stlačený zemný plyn nižšie o približne 25 %. Automobil tiež produkuje oveľa menej oxidov dusíka (NOx) a žiadne sadze. Vozidlo, ktoré bude dostupné v karosárskej verzii kombi vo výbavových stupňoch Active, Ambition a Style, plní aktuálne najprísnejšie emisné normy Euro 6d-TEMP. Maximálny dojazd na čisto ekologickú prevádzku na zemný plyn je 480 km. Tri nádrže na CNG majú celkovú kapacitu 17,7 kg. O jazdu na miestach, kde nie je dostupná čerpacia stanica na CNG, sa stará benzínová nádrž s objemom 11,8 l.
Škoda Media (PL), foto: archív