Elektromobilom patrí budúcnosť, no nikto dnes nevie presne povedať, kedy sa z budúcnosti stane súčasnosť. Čo je však dnešným podmienkam a infraštruktúre bližšie je hybridná technika. A práve tú má pod prednou kapotou Vision RS.
Sústavu tvorí benzínový štvorvalec 1.5 TSI (110 kW/150 k) a elektromotor (75 kW/102 k), kombinovaný výkon sústavy je 180 kW (245 k). Vozidlo zvládne šprint z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,1 sekundy a zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 8,9 sekundy. O prevodovke automobilka zatiaľ mlčí, no môžeme očakávať, že to bude osvedčený dvojspojkový automat DSG. Li-ion akumulátor má kapacitu 13 kWh a na plnú kapacitu by ste ho mali nabiť za 2,5 hodiny. Auto dokáže čisto na elektriku absolvovať slušných 70 kilometrov. Sústava vyprodukuje iba 33 g CO2/km. Bežné dochádzanie do práce teda dokážete absolvovať iba na elektriku, spaľovací motor sa k slovu dostane až počas víkendových výletov.
Správa o plug-in hybridnom systéme je fajn, no oveľa väčšie vrásky na čelách konkurentov by priniesla tá, že ju automobilka nasadí skôr, ako v sériovom aute, ktorý vzíde zo štúdie Vision RS. Vieme si predstaviť hneď niekoľko v súčasnosti predávaných modelov, ktorým by hybridná technika dala doslova krídla.
Peter Lacena, foto: archív