Japonská automobilka už na autosalóne v Ženeve avizovala, že pre starý kontinent pripravuje prvé SUV s hybridným pohonom. Piata generácia modelu Honda CR-V Hybrid využíva úplne nový pohon HHP (Honda Hybrid Performance), ktorý kombinuje dva elektromotory so spaľovacím agregátom.
Hybridná Honda CR-V je vybavená úsporným 2,0-litrovým zážihovým motorom i-VTEC, výkonným elektromotorom a líthium-iontovým akumulátorom. Maximálny výkon je 135 kW/184 koní s krútiacim momentom 315 Nm.
Prečítajte si aj: Honda Mean Mower V2 – najrýchlejšia kosačka na svete?
Systém nevyužíva klasickú prevodovku. Namiesto nej stály prevodový pomer zaisťuje priame prepojenie pohyblivých súčastí, vďaka ktorému je prenos krútiaceho momentu hladší. V tomto formáte je systém Honda prepracovanejší než planetové prevodovky e-CVT, ktorými sú zvyčajne vybavené ostatné hybridné vozidlá.
Prečítajte si aj: Trojkolka Honda ATC70 po M. Jacksonovi
Nová generácia najlepšie predávaného SUV na svete posúva úroveň kvality a priestrannosti interiéru do novej dimenzie vrátane voliteľnej verzie so siedmimi sedadlami, ktorá je u CR-V k dispozícii vôbec po prvý raz. Na trh príde najskôr ako preplňovaná „pätnásťstovka“ VTEC Turbo, známa už z Civicu, a neskôr ako hybrid s označením i-MMD.
Prečítajte si aj: „Opičí“ motocykel Honda Monkey 125 je späť
Nový hybrid Honda CR-V je vybavený jedinečným displejom s informáciami pre šoféra, na ktorom sa zobrazujú aktuálne údaje o jazde a vďaka nemu vodič lepšie porozumie tomu, ako pri pohone vozidla jednotlivé zdroje energie spolupracujú. Prístroj signalizuje stav nabitia líthium-iontového akumulátora, graficky znázorňuje aktuálny tok energie aj stav dobíjania systému.
K dispozícii je tiež spomínaný 1,5-litrový zážihový motor VTEC Turbo, ktorý poskytuje vysoký výkon a Honda sľubuje i nízku spotrebu paliva v danej triede. Výkon motoru je prenášaný prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky alebo voliteľnej automatickej prevodovky CVT s lineárnou odozvou.
Prečítajte si aj: Honda NSX bude ešte lepšia
V prípade zážihového aj hybridného hnacieho ústrojenstva je štandardným variantom pohon prednej nápravy, ale v oboch prípadoch je možné použiť najnovšiu technológiu firmy Honda pre pohon oboch náprav, ktorá vozidlu CR-V dodáva jedinečné vlastnosti pri jazde v teréne. Svetlá výška sa zvýšila vo všetkých vozidlách o 38 mm až na 208 mm v prípade modelu AWD so zážihovým agregátom.
Ani aerodynamické vlastnosti nie sú v prípade novej Hondy CR-V len dizajnérskou záležitosťou. Užšie predné stĺpiky, profilované predné a zadné nárazníky aj kryty pod motorom aj prednými a zadnými dvermi prispievajú k tomu, že nový model CR-V sa radí medzi aerodynamicky najefektívnejšie autá vo svojej triede.
Prečítajte si aj: Honda Civic: Sedan či liftback?
Vozidlo je súčasne vybavené systémom „Active Shutter Grille“ od spoločnosti Honda, ktorý ešte výraznejšie znižuje už tak relatívne nízku spotrebu paliva. Prvé dodávky vozidla Honda CR-V vybaveného 1,5-litrovým zážihovým motorom sú naplánované na jeseň toto roku, modely s hybridným pohonom by mali doraziť do Európy začiatkom budúceho roka.
-jj-