Opel Combo: S veľkými ambíciami

Opel Combo sme si už boli vyskúšať a prvé skúsenosti nás presvedčili o tom, že jeho ambícia zaradiť sa medzi špičku multifunkčných automobilov je na mieste.

Hoci sú aktuálne v kurze skôr crossovery, pragmatici stále hľadajú autá, ktoré budú nielen modelkami, ale aj pracantmi. A presne taký je nový Opel Combo. Na pohľad je jasné, že pri navrhovaní vozidla hrala prím praktická stránka.

 

Priestranný interiér, zadné sedadlá možno sklopiť do podlahy, pre prípad potreby majú klienti k dispozícii dve vyberateľné sedadlá do tretieho radu. Žiada sa mi dodať, že tieto sedadlá nie sú núdzové, ale veľkosťou plnohodnotné. Obsedia na nich aj dospelí, priestorové obmedzenie budú cítiť iba v mieste na nohy. Podlaha pred nimi totiž nie je vybraná, sedadlá sú teda ukotvené tesne nad ňou, a tak to s miestom na nohy nie je ideálne. Nákladný priestor je parádne prístupný cez veľké piate dvere. Zadné skupinové svetlá sú umiestnené vertikálne, a tak do šírky nakladacieho otvoru zasahujú minimálne. Takto to v praktických autách má byť. Využijete to aj v prípade, že ste si Combo vybrali ako rodinné auto. Nakladanie veľkých predmetov, napríklad bicyklov, bude veľmi pohodlné.

 

Pracovisko vodiča v ničom nepripomína pracovnú dodávku. Vodič aj spolujazdec má k dispozícii more miesta, problém nie je ani s počtom, rozmiestnením a veľkosťou odkladacích priečinkov. Ak máte tri deti, máme pre vás dobrú správu. Na tri samostatné sedadlá v druhom rade dokážete bez problémov umiestniť tri štandardné detské sedačky.

 

Na prvé zoznamovacie kilometre som si vybral verziu s benzínovým trojvalcom. Práve tá totiž bude voľbou klientov, ktorí si budú Combo kupovať ako mestské mama taxi. Štandardné nároky motor splní s prehľadom, ešte zaujímavejšou alternatívou však podľa mňa bude v kombinácii s automatickou prevodovkou, ktorú do ponuky automobilka zaradí už čoskoro. Ak ale budete auto využívať na dlhšie trasy a vo vozidle so sebou voziť viac nákladu, siahnite po jednom z dieselových štvorvalcov 1.5 CDTI. Ja som si vyskúšal jeho najvýkonnejšiu alternatívu (96 kW/130 k) v kombinácii s moderným osemstupňovým automatom. Jazda s takto vybaveným autom je veľmi pohodlná, motor na pokyn vodiča reaguje s chuťou. Možno preto počítať s tým, že aj keď využijete užitočné zaťaženie na maximum, budete vedieť stále jazdiť veľmi svižným tempom. Na záver som si nechal podvozok, ktorého naladenie býva v automobiloch s kombinovanou klientelou (rodinné/pracovné auto) problematické. S dvoma novinármi na palube obstál komfort podvozka bez výhrad. V zákrutách sa auto nakláňalo minimálne, všetky diery a záplaty, ktoré sme na testovacích kilometroch objavili, odfiltroval veľmi dobre. Ako to však bude s plným využitím užitočného zaťaženia? To si preveríme v klasickom redakčnom teste.

Opel teda na trh uvádza pragmatické a praktické auto. O čo menej sa Combo tvári, o to viac ponúka. A to je v tejto kategórii automobilov kľúčové.

Text: Peter Lacena, foto: archív

multifunkčný Opel Combonové ComboOpel Combo
Komentáre (0)
Pridať komentár