Drsnejšie vyzerajúcu verziu triedy E kombi s prívlastkom All-Terrain sme už testovali s dvojlitrovým štvorvalcovým naftovým motorom. Teraz prišiel čas vyskúšať si, aký je All-Terrain s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom taktiež spaľujúcim naftu. A nie len to. Naše auto malo totiž vskutku rozsiahlu výbavu. Poďme si však v skratke zhrnúť, o čom All-Terrain vlastne je. Plastový bodykit je zjavný už na fotkách. Okrem ochrany poskytuje mercedesu aj lepší nájazdový a odjazdový uhol.
Vzduchový podvozok je pre verziu All-Terrain zdvihnutý o 29 mm, pričom v režime All-Terrain ho môžete zdvihnúť o ďalších 20 mm. A toto všetko sa oveľa lepšie využíva so silným šesťvalcom pod kapotou. Výkon 190 kW (258 koní) nehovorí celý príbeh. Treba sa sústrediť na maximálny krútiaci moment, ktorý dosahuje hodnotu 620 Nm a s takmer 1 900 kg vážiacim crossoverom nemá najmenší problém pohnúť vskutku dynamicky. Avšak je to práve lenivé posúvanie, ktoré šesťvalcu najviac pristane. Stačí mu približne 1 300 otáčok a je spokojný. Treba však poznamenať, že na dnešné pomery papá trochu viac, než sme zvyknutí. Možno za to môže horšia aerodynamika auta, ale dostať sa pod 8 l/100 km je v kombinovanej prevádzke celkom oriešok. Ani to by mi však nevadilo tak ako zbytočne tvrdý podvozok. Od zvýšeného „éčka“ som čakal dokonale plavnú jazdu, ale v skutočnosti je až prekvapivo tuhé aj v komfortnom režime. Výsledkom sú síce ozaj fenomenálne jazdné vlastnosti a neskutočná sebaistota za volantom aj pri ozaj rýchlej jazde, ale nemyslím si, že práve v takomto aute to ľudia vyhľadávajú. Možno sa mýlim. V teréne je „éčko“ ako doma, avšak pripravte sa na občasné buchnutie tlmičov vo zvýšenom režime, keď sa tlmiče natiahnu na maximálnu dĺžku. Spomeňme ešte výbavu. Zo zaujímavých prvkov tu boli sedadlá s aktívnymi bočnicami, a zdá sa mi, že aj infotainment dostal nové spracovanie menu. Na zadok ma posadila možnosť dvojfarebného ambientného osvetlenia. Za zmienku stojí aj nový systém COMAND Touch, s ktorým možno vybrané funkcie a multimédiá ovládať cez tablet aj zo zadných sedadiel.
Stručne: Mercedes-Benz E350d 4Matic All-Terrain
Cena: základ/test 58 362/96 900 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Čo treba uznať: Štýlový spôsob, ako sa dostať do lesa.
Čo nám chýbalo: Poddajnejší podvozok.
Čo nás prekvapilo: Schopnosť ozaj dynamickej jazdy.
Technické údaje:Motor: vznetový preplňovaný V6/24V, zdvihový objem valcov 2 987 cm3, max. výkon 190 kW (258 k) pri 3 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 620 Nm pri 1 600 – 2 400 ot.min-1. Emisie CO2 179 g/km. Jazdné výkony a spotreba: 0-100 km/h za 6,2 s, vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 6,8/7,9 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor