Haval H2 bude poháňať jediný motor, ktorý je však v súlade so súčasným európskym trendom. Benzínový preplňovaný jeden a pol litrový agregát v kombinácii so šesťstupňovým manuálom bude poháňať všetky štyri kolesá, alebo len prednú nápravu. Má byť ľahký, silný, s dobrou manévrovateľnosťou. V Číne sa práve začína predávať a Great Wall plánuje prostredníctvom svojej lokálnej siete expandovať aj do Európy.
Do strategických zámerov tejto mladej a životaschopnej značky patrí aj stále nenasýtený ruský trh o ktorý má záujem aj väčšina európskych automobiliek. Ako sa dozvedáme z ruských prameňov, čínska spoločnosť Haval, člen čínskeho koncernu Great Wall, tak ako sľúbila, v týchto dňoch dokončila v regióne Tula výstavbu svojho prvého výrobného závodu v Rusku. Nová čínska továreň sa nachádza v priemyselnom parku “Uzlovaya”. Ako sa ďalej dozvedáme, prvé autá značky Haval s “ruským rodokmeňom“ by mali zísť z výrobných liniek novej automobilky v Tule v prvom štvrťroku roku 2019, kedy bude celá investícia slávnostne uvedená do prevádzky. V súčasnosti “Havail Motor Manufacturing Rus” ukončuje výstavbu komunikácií a terénne úpravy v areáli nových závodov, ktoré podľa plánu musia byť dokončené do konca augusta 2018. Do konca tohto roka sa potom uskutočnia prípravné práce na uvedenie do prevádzky.
Automobilka bude prvé mesiace pracovať v skúšobnej prevádzke a podľa vyhlásenia tlačového hovorcu firmy Haval nebude automobily len montovať, ale na materskej pôde bude súčasti automobilov aj lisovať, zvárať, lakovať a ráta sa aj s výrobou niektorých komponentov.
Ktoré modely bude Haval v Rusku vyrábať, zatiaľ oficiálne neoznámili. Zástupcovia značky však sľúbili ukázať “ruskú” líniu automobilov na nadchádzajúcom autosalóne Moskva Motor Show, ktorý sa začne 29. augusta. Už dávnejšie oznámili, že majú v úmysle vytvoriť crossover Haval H6 a nový model orientovaný na mládež – Parker F5. Našim zámerom je v budúcnosti vyrábať a predávať všetky modely dcérskej značky Haval – hovorí sa vo vyhlásení.
Spočiatku spoločnosť Haval očakáva, že v regióne Tula zíde z montážnych liniek v prvom roku výroby približne 80 000 áut ročne. Po úplnom dobudovaní a zabehnutí všetkých výrobných závodov a dodávateľov chcú Číňania dosiahnuť maximálnu výrobnú kapacitu 150 000 aut ročne.
Text: Juraj Paška, foto: archív