Po plnom nábehu výroby budú pod prednú kapotu na výber štyri alternatívy trojvalca. Dve atmosférické: 1.0 MPI (44 kW/60 k, 55 kW/75 k) a dve preplňované: 1.0 TSI (70 kW/95 k, 81 kW/110 k). Partnera počas krátkej testovacej jazdy mi robil najvýkonnejší z nich spojený s klasickou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor potrebuje otáčky a ak mu ich doprajete, povozíte sa celkom svižne. Pri stúpaní do kopca si budete musieť poradiť, šestka je vyslovene na plynulú jazdu na diaľnici. To isté platí aj v prípade, ak sa rozhodnete predbehnúť pomalšie vozidlo. Na prvé krátke stretnutie ma ale litrové TSI spontánnosťou s akou stúpa do otáčok milo prekvapilo. Myslím si preto, že cieľová skupina auta výkonový deficit pociťovať nebude. Benefitom by mala byť priemerná spotreba paliva. Tú si však preveríme až počas dlhšieho redakčného testu.
Všetko ostatné je už klasická škodovka. Kabína je priestranná a detailne vypracovaná. Množstvo premyslených a vtipných detailov vám pripomenie, že na vývoji ešte stále pracujú ľudia, ktorí premýšľajú čo v aute robíte a nie nad tým, ako bude interiér vyzerať na plagáte (a napriek tomu vyzerá výborne). Tradične dobre je na tom Fabia s odkladacími priestormi aj ergonómiou rozmiestnenia ovládacích a informatívnych prvkov, po novom majú všetky verzie navigácie displej s uhlopriečkou 6,5 palca. Asistenčné systémy vozidla boli doplnené o automatické prepínanie stretávacích a diaľkových reflektorov, snímače v zadnom nárazníku vás upozornia na prekážku pri cúvaní z parkovacieho miesta, výbornou novinkou je kontrola okolia vozidla pri zmene jazdného pruhu. Pre zadných pasažierov teraz dostanete aj dva USB konektory na nabíjanie mobilných zariadení.
Ako ladenie s dobrým vkusom by som označil aj zmeny na karosérii. Prepracovaná predná maska môže mať po novom aj reflektory osadené modernou LED technikou, ktorá je k dispozícii aj pre zadné skupinové svetlá. Kto sa rád odlíši, môže zvoliť dvojfarebné lakovanie karosérie, farebné disky kolies, alebo krásnu edíciu Monte Carlo. Fabia po novom vyhovie aj fanúšikom veľkých kolies, pre základný päťdverový hatchback výrobca do ponuky zaradil aj pekné osemnástky.
Omladená Škoda Fabia sa už začala vyrábať, na našom trhu by sa mala objaviť už čoskoro. Cenník automobilka zverejní súčasne s uvedením na trh.
Text: Peter Lacena, foto: autor a archív