Dizajnéri evidentne nechceli príliš experimentovať a tak pri pohľade na nové CR-V poľahky odhalíte, že je to práve CR-V. To sme však vedeli už aj po ženevskom autosalóne, kde ju Honda po prvýkrát vystavila Európskym motoristom. Teraz, v Kitzbüheli sme sa dozvedeli aj ďalšie informácie a tiež sme si mohli auto po prvýkrát vyskúšať. Auto jazdí na väčších kolesách, čo podčiarkuje dynamický fíling karosérie. Pre jazdné vlastnosti je dôležité, že sa kolesá posunuli viac do strán. Inými slovami, nové CR-V má širší rozchod kolies vpredu aj vzadu. Rázvor osí vzrástol o 30 mm a okrem toho konštruktéri lepšie využili priestor. Preto môže mať nové CR-V (prvýkrát od roku 1995, keď sme spoznali prvú generáciu) sedem miest. K lepšiemu využitiu priestoru patrí nižšia stavba zavesenia kolies aj nižšia palivová nádrž. Preto kratšie vzdialenosti prežijú vzadu aj dospelí. V sedemmiestnej verzii je druhý rad sedadiel posuvný. Mimochodom, nastupovanie dozadu uľahčuje otváranie dverí o takmer 90 stupňov a kompletné preklopenie sedadiel v druhom rade dopredu – najprv sklopíte operadlo na sedák a potom celý blok vyklopíte dohora. Ďalšou zmenou, čo sa týka rozmerov, je zvýšenie svetlej výšky verzií s pohonom AWD o 35 mm – až na 201 mm. Samotná karoséria je ľahšia, ale tuhšia ako doteraz. V kabíne sú použité kvalitnejšie materiály, pozornosť si zaslúži obrovská variabilná schránka medzi prednými sedadlami. Z mnohých noviniek spomeniem otváranie piatych dverí podkopávaním, head-up displej, vyhrievaný volant, 4 USB konektory… Zaujímavosťou je aktívne rušenie hluku.
Spočiatku bude CR-V dostupné s 1,5-litrovým preplňovaným benzínovým motorom v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou alebo CVT prevodovkou. Nie je žiadnym prekvapením, že manuálna prevodovka má presne definované dráhy, skvelý chod a v prípade CR-V sme už aj pri predošlých dvoch generáciách zvykli na to, že jej páka vyrastá zo stredového panelu a je pekne po ruke. Manuálna prevodovka je skrátka geniálna. Avšak na moje obrovské prekvapenie, skvelá je aj CVT prevodovka. A to nielen pri pokojnej jazde, ale aj pri dynamickej. A to sa len tak nevidí. Vôbec nemá vysávačový efekt. Mimochodom, motor 1,5 VTEC Turbo má v spojení s manuálnou prevodovkou 127 kW a 220 Nm, ale s CVT až 142 kW a 243 Nm. To preto, aby sa eliminovali väčšie straty CVT prevodovky a tiež preto, aby elektronika nemusela motor zbytočne vytáčať. Všetky kombinácie motora a prevodovky môžete mať s pohonom predných kolies aj s pohonom 4×4. Mne sa najživšia zdala práve verzia 2WD s prevodovkou CVT. Pohon AWD využíva rovnaký princíp ako v predošlej generácii CR-V, ale prešiel úpravami, vďaka ktorým by mal fungovať akurátnejšie a rýchlejšie. Zaujímavé je, že vždy – teda aj pri pokojnej jazde v priamom smere – posúva určité percento hnacej sily dozadu. Ďalším zaujímavým údajom je, že na zadné kolesá vie systém presmerovať viac ako doteraz – až 550 Nm. Hovorím o krútiacom momente na kolesách, teda po znásobení krútiaceho momentu motora prevodovým pomerom. Keď sa vrátim k pohonu, neskôr obohatí ponuku hybrid. Diesel už Honda pre CR-V ponúkať nebude.
V Honde berú mimoriadne agilné jazdné vlastnosti ako záväzok a na základe krátkych testovacích jázd po alpských cestách môžem povedať, že CR-V nie je výnimkou. Riadenie síce nie je veľmi komunikatívne, no auto má zákruty rado. Už sa teším na redakčný test. Mimochodom, CR-V začína na sume pod 26 000 eur.
Text: Peter Varga, foto: autor