Toyota a Volvo – synonymum bezpečnosti

Svetoznáme automobilky Toyota a Volvo vďačia vo veľkej miere za pozitívne renomé svojim bezpečným  a spoľahlivým produktom. Presne do tejto charakteristiky spadá aj náš krátky príspevok, ktorý dokumentuje výnimočnosť vozidiel spomínaných značiek.  

Toyota Camry patrí v USA medzi najžiadanejšie a najpredávanejšie osobné automobily a nedávno poskytli zámorské médiá jeden z dôkazov, prečo tomu tak je. Do veľkého japonského sedanu narazil zozadu ťahač prívesov a napriek tomu, že z vozidla sa v podstate stal nepoužiteľný hatchback, bočné okná zostali nerozbité a kabína pre cestujúcich “takmer” nedotknutá.

Prečítajte si aj: Toyota 2000GT – historický medzník

V súčasnosti sú zavedené do praxe prísnejšie bezpečnostné a nárazové testy v porovnaní s nedávnou minulosťou. Moderné vozidlá tak disponujú vyšším stupňom ochrany cestujúcich, ale aj z pohľadu ostatných členov cestnej premávky vrátane chodcov sa situácia pohla k lepšiemu. Napokon, dokazujú to aj reálne nehody na ceste.

Prečítajte si aj: Toyota Camry – návrat do Európy

K „našej“ spomínanej nehode s Toyotou Camry došlo vo Phoenixe. Do šoféra „taxíka“, ktorý smeroval pre objednávku na letisko, narazil nákladný ťahač. Následne bolo auto s taxikárom vytlačené čelne proti zadnej časti iného veľkého nákladného vozidla. Hoci následky havárie vyzerajú hrozivo, vodič automobilu vystúpil po svojich.

Prečítajte si aj: Toyota Setsuna? Elektro-roadster z dreva

Prečítajte si aj: Volvo hlási polročný nárast predaja

Toyota Camry, ktorá sa po piatich hluchých rokoch začne opäť predávať aj na európskom kontinente, je v USA veľmi obľúbená (pozn. patrí k 10 najkradnutejším autám v USA). Nečudo, tento model veľmi dobre obstál v nárazových testoch organizácie amerických poisťovacích domov IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

V podstate ide o zámorský ekvivalent európskeho EuroNCAP-u, ktorý je rovnako založený na nezávislom hodnotení. Súčasný model Camry je postavený na novej modulárnej platforme TNGA, ktorú motoristické odborníci oceňujú pre svoju tuhosť. Aj vďaka nej vozidlo v praxi takto skvele obstálo, hoci neboli dostupné údaje pre výpočet skutočnej kinetickej energie.

Azda ešte účinnejší reklamný dopad na motoristov má nedávno zverejnené video na sociálnej sieti, ktoré evokuje „crash-test“ v reálnom živote. V apríli v nórskom Sarpsborgu narazilo Volvo XC70 svojou ľavou prednou časťou do protiidúceho kamiónu značky Scania. Podobné scény končia tragicky, tento prípad na severe Európy mal šťastný koniec.

Šofér automobilu švédskej značky narazil do kamiónu údajne rýchlosťou 60 km/h. Napriek značnej rane a nárazu však opustil svoje vozidlo na prekvapenie bez zranenia. Spomínaná reálna situácia bola doslova kópiou nárazových testov amerického inštitútu IIHS, pri ktorej vozidlá narazia do prekážky len menšou partiou prednej časti.

Prečítajte si aj: Honda Accord, Volvo XC60 a Lincoln Navigator severoamerickými autami roka 2018

V podstate to znamená to, že energiu nárazu nepohlcuje a nerozvádza ďalej celá predná časť alebo jej väčšina, ale len štvrtina šírky. Preto je to test pomerne náročný a viacero automobilov s dobrými výsledky v klasických skúškach, prepadlo. IIHS zaviedol tento test v roku 2012.
Prečítajte si aj: Svetovým autom roka je VOLVO XC60

Volvo skúma reálne nehody už od roku 1970. Kedykoľvek dostane firma správu o vážnej nehode v okolí švédskeho Göteborgu, vyšle na miesto udalosti svojho človeka. Ten zameria a zaprotokoluje priebeh nehody a spýta sa na podrobnosti polície, svedkov či účastníkov nehody. Havarované vozidlo je potom odtiahnuté na výskum do automobilky.

Prečítajte si aj: Európskym autom roka je Volvo XC40


-jj-

bezpečnosťEuroNCAPhaváriaIIHSToyotaToyota CamryVolvoVolvo XC70
Komentáre (0)
Pridať komentár