Opel: vývoj v Rüsselsheime pokračuje!

Opel sa rýchlo začleňuje do štruktúry koncernu PSA. Rozhodne to však neznamená odstúpenie od vlastného vývoja vozidiel.

Naopak, koncern využíva to najlepšie z výsledkov práce a schopností výskumných centier značky v Rüsselsheime (Nemecko). V súzvuku s najnovšími technológiami koncernu si tak jeho značky navzájom odovzdávajú svoje najvýraznejšie klady.

Nemecká tradícia

Jedným z nich je skúsenosť konštruktérov v Rüsselsheime vo sfére spolupráce svetových stredísk vývoja, ale napr. aj tradícia konštrukcie športových podvozkov určených na vysoké rýchlosti jazdy na nemeckých diaľniciach, na ktorých stále vo všeobecnosti nie je obmedzená maximálna rýchlosť. Ďalšími sú povedzme ich skúsenosti s americkým trhom, či známe ergonomické sedadlá s ortopedickým certifikátom AGR. Napokon, tzv. demokratizácia hi-tech je tradičnou snahou značky Opel.

    

Spoločné platformy

Všetky osobné autá a väčšina úžitkových koncernu PSA využívajú dve základné platformy: Spoločnú modulárnu platformu CMP a Hospodárnu modulárnu platformu (EMP2). Treba si uvedomiť, že platforma tvorí až 60 percent materiálových nákladov vozidla. Ich využitie znamená pre Opel úsporu 20 – 50 percent nákladov na vývoj v závislosti od modelu. Súčasné platformy umožňujú realizáciu 4- a 5- dverových karosérií, kombi, vanov, SUV a tiež kupé i kabrioletov. Variabilita platforiem je prísľubom, že aj nové modely Opel sa budú výrazne odlišovať od vozidiel značiek Peugeot, Citroën a DS. Využitie spoločných platforiem umožní tiež elektrifikáciu nových Oplov. Nová Corsa bude existovať aj ako čisto elektrický automobil. Od roku 2024 budú všetky osobné automobily Opel postavené na tzv. multi energetických platformách.

Koncernová zodpovednosť

Vývojové strediská v Rüsselsheime sú zodpovedné za vývoj LCV vozidiel koncernu PSA, vrátane ich sieťovania a elektrifikácie a automatizovanej jazdy. V Rüsselsheime prevezmú tiež zodpovednosť za vývoj novej generácie vysoko účinných benzínových motorov. Budú optimalizované pre spoluprácu s elektrickými motormi a využívané v hybridných pohonných jednotkách. Ráta sa s nimi pre všetky značky PSA v Európe, Číne a Severnej Amerike. Vďaka priamemu vstrekovaniu paliva, prepĺňaniu a  variabilnému časovaniu ventilov budú dosahovať vynikajúcu spotrebu a nízke emisie. Pokračovať tu bude tiež vylepšovanie súčasných malých benzínových a stredných dieselových motorov.

Budúcnosť sa blíži

Medzi ďalšie priority vývojárov v Rüsselsheime v rámci PSA budú patriť aj automatizácia testovacích procesov a niektoré technológie budúcnosti, napr. vodíkový pohon a palivové články i alternatívne palivá. Vývoj tu bude naďalej pokračovať tiež so zameraním na sedadlá, aktívnu bezpečnosť a parkovanie, zádržné systémy, manuálne prevodovky, geometriu, rozmery a tolerancie, elektromagnetickú kompatibilitu, palivové systémy a materiály pre výrobu vozidiel. Bokom nezostanú ani pokrokové metódy, spomeňme aspoň 3D tlač montážnych nástrojov.

Zachovanie identity

Všetky nové modely Opel budú vyvíjané tu, v Rüsselsheime, zaznieva z najvyšších poschodí manažmentu značky. Nuž, uvidíme o pár rokov, aká bude realita. Bola by však večná škoda, keby sa osobitosť, imidž a charakteristické jazdné vlastnosti automobilov Opel zo sveta automobilov vytratili. Verme, že rácio i emócie nových majiteľov značky nebudú znamenať jej faktický zánik. Súčasnosť, našťastie, svedčí o opaku.

Dalibor Klíma  foto: archív

 

OpelPSARüsselsheimvývoj
Komentáre (0)
Pridať komentár