Nissan GT-R 50 je limitovaná chuťovka

Talianske dizajnérske štúdio Italdesign navrhlo pri príležitosti jubilejného 50. výročia svojho vzniku a súčasne uvedenia športového automobilu Nissan GT-R na trh model Nissan GT-R 50. Cena vozidla, z ktorého sa vyrobí len 50 exemplárov, sa bude pohybovať okolo 1 milióna USD (853.752 eur).

Ako uvádzajú samotní predstavitelia japonskej automobilky, dizajnéri nemali žiadne obmedzenia. Práve to je dôvod, prečo je vizuálny prototyp spojením európskeho štýlu v kombinácií s japonskou hrubou silou a talianskou remeselnou zručnosťou. Koncept s výrazným dizajnom a originálnou farebnou kombináciou má mnoho aerodynamických prvkov.

Prečítajte si aj: Formula E: Nissan ukázal elektrinou poháňaného „nadzvukového vtáka“

Úplne prepracovaná karoséria posledného Nissanu GT-R vypadá dosť dramaticky. Faktom je, že každý z päťdesiatich modelov z limitovanej edície, bude dosť drahý.

Najmä, ak si uvedomíme, že najvýkonnejšia verzia automobilu Nissan GT-R Nismo stojí necelých 155.000 eur. Novinku si motoristickí nadšenci môžu pozrieť na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode.

Prečítajte si aj: Nissan Design Europe oslavuje 15 rokov, pozrite si najvýznamnejšie modely!

Moderne ladený interiér dokonale odráža ducha modelu Nissan GT-R50 by Italdesign. Na stredovej konzole, prístrojovej doske a obložení dverí sa striedajú dva rôzne povrchy z uhlíkových vlákien, zatiaľ čo sedadlá sú potiahnuté kombináciou čierneho materiálu Alcantara a jemnej čierne talianskej kože.

Pod kapotou sa ukrýva mohutný výkon. Divízia Nismo na základe skúseností so súťažnými vozidlami Nissan GT3 zdokonalila ručne montovaný agregát s objemom 3,8 litra V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkon 720 koní a krútiaci moment 780 N.m.

Prepracované odpruženie bolo vybavené systémom Bilstein DampTronic I s nastaviteľnými tlmičmi. O brzdenie sa starajú šesťpiestové predné a štvropiestové zadné brzdy Brembo. Automobil jazdí na 21-palcových kolesách, vpredu s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport s rozmermi 255/35 R21, vzadu potom 285/30 R21.
Prečítajte si aj: Nissan 370Zki? Zimný kabriolet a snežný skúter s výkonom 382 koní!

Vyhlásené štylistické štúdio Italdesign, ktoré v roku 1968 založil Bertoneho žiak Giorgetto Giugiaro, patrí od roku 2010 prostredníctvom Audi a Lamborghini nemeckému koncernu Volkswagen. Úplne logické sa zdalo, že týmto nezávislosť dizajnérskej spoločnosti konči, ale ako sa zdám nie je úplne pravda.
Prečítajte si aj: Futuristický Detroit! Koncept Nissan Xmotion SUV alebo japonský dotyk s budúcnosťou

Technické údaje prototypu Nissan GT-R 50 by Italdesign
Základní vozidlo: Nissan GT-R Nismo
Celková dĺžka:
4784 mm (štandardné Nismo – 4690 mm)
Celková šírka: 1992 mm (štandardné Nismo – 1895 mm)
Celková výška: 1316 mm (štandardné Nismo – 1370 mm)
Rázvor: 2780 mm
Motor: 3,8-litrový VR38DETT od divízie Nismo, 720 k pri 7 100 ot./min, 780 Nm pri  3600 – 5600 ot./min
Prevodovka: zosilnená dvojspojková sekvenčná 6-stupňová prevodovka pri zadnej náprave
Odpruženie:
systém tlmičov Bilstein DampTronic® I
Brzdy: Brembo, s dvojdielnym plávajúcim dierkovaným kotúčom
Kolesá: predné (21 palcov x 10J) a zadné (21 palcov  x 10,5J)
Pneumatiky:
Michelin Pilot Super Sport, predné: 255/35 R21, zadné: 285/30 R21

-jj-

 

50. výročiaItaldesignNissanNissan GT-R 50
Komentáre (0)
Pridať komentár