Kodanské ulice plné cyklistov, hladulinké prímestské komunikácie i pár kilometrov dánskych diaľnic nám umožnili vyskúšať si za volantom novinky (takmer) všetky nové prvky. A nie je ich málo.
Začnime srdiečkom: 12- ventilový 3- valec 998 cm3 je vybavený rozvodom DOHC a duálnym systémom variabilného časovania ventilov VVT-i. Spĺňa teraz normu Euro 6.2 aj vďaka duálnemu systému vstrekovania paliva, či zmene tvaru výfukového i nasávacieho potrubia. Spolu s kompresným pomerom zvýšeným na 11,8:1 a mnohým iným prvkom je jeho maximálny výkon 53 kW (73 k) a udávaná spotreba paliva 4,1 l/100 km. Nám sa pri dynamických skúšobných jazdách podarilo dosiahnuť hodnotu 4,7 l/100 km, čo je naozaj sľubné. Navyše, motor je akusticky veľmi príjemný a hoci nie je vyslovene dravý (0-100 km/h za 13,8, max. r. 160 km/h), Aygo je s ním vyslovený „pohoďák“, no určite nie lenivec. Navyše je Aygo fešák, ktorému nové farby, najmä v kombinácii s čiernou strechou a typický „X“ vzhľadom predného i zadného čela veľmi pristanú. Interiér sa na nič nehrá, je relatívne jednoduchý, ale zo solídnych materiálov, s dobrými sedadlami a vo výbave nič nechýba, najmä vo vyšších verziách vybavených 7- palcovou dotykovou obrazovkou. Nemalú pozornosť konštruktéri venovali oblasti hluku a vibrácií. Na mnohých kritických miestach pribudla hluková izolácia a na iných tú doterajšiu vylepšili. Jazda v Toyote Aygo je – môžem to potvrdiť – príjemne tichá, či už ide o zvuk motora, pneumatík, či aerodynamický hluk. Potešila aj spätná kamera.
Aygo prichádza na náš trh s mohutnou ofenzívou ponúk financovania, zliav, výbav a v neposlednom rade s cenou od 7 890 €, pričom cena najvyššej výbavy len o čosi prekračuje 10 tisíc. Tri štvrte milióna doteraz globálne predaných vozidiel Toyota Aygo určite nebude konečné číslo. Napokon, ani našom trhu vo svojom segmente na tom vôbec nie je zle.
Text: Dalibor Klíma foto: autor, archív