Hoci na sľúbené finančné odmeny za nedávne olympijské úspechy od Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR štátu ešte čaká, spoločnosť M Motors SK s.r.o, ktorá je výhradným dovozcom vozidiel značky Mitsubishi do 3,5 tony do Slovenskej republiky, ju už odmenila.
„Uplynulú sezónu ma na tréningy a preteky sprevádzal všestranný Mitsubishi ASX s pohonom všetkých kolies so silným 150-koňovým motorom, ktorý bol na kompaktný mestský crossover naozaj mimoriadne svižný a s ktorým sa mi teraz veľmi ťažko lúči,“ uviedla členka VŠC Dukla Banská Bystrica.
Prečítajte si aj: Mitsubishi L200 Barbarian SVP? Barbarský divoch, ktorý nepozná limity
Rodáčka z Brezna potrebuje pre seba a členov realizačného tímu vozidlo s väčším vnútorným ako aj batožinovým priestorom. Súčasne jej však nie je ľahostajná ani ochrana prírody a životné prostredie okolo nás. Práve preto padla ďalšia voľba na Outlander PHEV.
„Nevyhnutnosťou pri mojej športovej príprave je aj pohon všetkých kolies, vďaka ktorému sa bez problémov dostanem aj do vyššie položených zimných stredísk, čo Outlander PHEV svojim sofistikovaným systémom pohonu spĺňa viac ako na výbornú. Mám rada nové veci aj nové výzvy a tak sa už teraz teším ako sa popasujem s touto „električkou“, rýchlonabíjačkami a samotnou jazdou s plug-in hybridom,“ dodala staršia sestra biatlonistky Ivony.
Prečítajte si aj: Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5T 4WD
Vicemajsterka Európy spred dvoch rokov z ruského Ťumenu sa blysla na nedávnych olympijských hrách v juhokórejskom Pchjončangu dvoma piatymi miestami vo vytrvalostných pretekoch na 15 km (štátna odmena 8000 eur) a v štafete žien na 4×6 km (6000 eur), pričom v rýchlostných pretekoch na 7,5 km obsadila jedenástu priečku. Nečudo, že atraktívna Paulína doslova pôsobí ako “živá reklama”.
„Som veľmi poctený, že Paulína strávi nadchádzajúcu športovú sezónu práve za volantom revolučného Mitsubishi Outlander PHEV. Na nedávnych ZOH 2018 pred očami celého sveta ukázala, že sa nikdy netreba vzdávať. Pre celé Slovensko, ale aj svet, sa stala symbolom odhodlania, vytrvalosti a odvahy postaviť sa čelom každej situácii. Také sú aj vozidlá značky Mitsubishi povestné svojou spoľahlivosťou, húževnatosťou a japonskou kvalitou spracovania,“ dodal Adrián Markusek, Country Manager M Motors SK s.r.o.
Prečítajte si aj: Mitsubishi Eclipse Cross: Premiéra v slovenskej zime
Mitsubishi Outlander PHEV je prvým plug-in hybridným SUV na svete s elektrickým pohonom všetkých kolies. Disponuje veľkorysým vnútorným priestorom, jazdnou dynamikou elektrického pohonu, vysokou bezpečnosťou a modernými technológiami. Predstavuje unikátnu kombináciu 2 elektromotorov poháňajúcich prednú a zadnú nápravu a spaľovacieho benzínového motora s generátorom.
Vďaka tomu dokáže jazdiť úsporne a ekologicky v meste a súčasne dosahuje vynikajúci kombinovaný dojazd až 880 km. Maximálny výkon je až 200 konských síl a kombinovaná spotreba len 1,7 l/100 km. Sústava pohonu disponuje inteligentným systémom jazdných režimov – čisto elektrickej jazdy s dojazdom viac ako 54 km, sériového generátorom podporovaného a paralelného výkonného hybridného pohonu.
Prečítajte si aj: Pôvabná biatlonistka Fialková má nového partnera s tromi diamantmi!!
Dvojica elektromotorov a vysokoúsporný spaľovací motor prispôsobujú výkon vozidla jazdnému štýlu vodiča. Vpredu sa nachádza spaľovací benzínový motor s objemom 2,0 l a výkonom 89 kW, ďalej predný elektromotor s výkonom 60 kW (137 Nm), meničom napätia a generátorom. Zadný elektromotor s výkonom 60 kW (195 Nm) a meničom napätia sa nachádza pod podlahou, aby nenarušoval batožinový priestor. Permanentný elektrický pohon všetkých kolies je riešený pomocou dvojice elektromotorov, kde každý elektromotor nezávisle poháňa svoju vlastnú nápravu.
Systém S-AWC (Super All-Wheel Control) je inšpirovaný legendárnou technológiou Lancer Evolution. Tento unikátny pohon poskytuje vodičovi ideálne podmienky pre bezpečnú jazdu pri akcelerácii, brzdení, zatáčaní a zmene smeru jazdy použitím elektronicky riadenej spojky pohonu 4WD a aktívneho elektronicky ovládaného nápravového diferenciálu AFD. Systém má funkciu aktívneho stáčania vozidla okolo zvislej osi (AYC). Výsledkom je lepší prejazd zákrutami, jazdná stabilita a prenos výkonu pri zachovaní priaznivej spotreby paliva.
-jj-