Automobilka Hyundai začala v Nošoviciach (Česká republika) výrobu inovovaného modelu Hyundai Tucson. Od predchádzajúcej verzie sa líšia exteriér aj interiér, automobil má aj nové motory.
„Hyundai Tucson sa stal najpredávanejším modelom značky Hyundai v Európe. Jeho výroba začala v júni 2015, celkom česká automobilka vyprodukovala takmer 700 000 týchto vozidiel. Model predstavuje 65 percent objemu výroby závodu,“ povedal hovorca automobilky Petr Vaněk.
Exteriér inovovanej verzie sa odlišuje novou maskou chladiča a nové sú predné aj zadné svetlá, ktorá sa vyrábajú v neďalekom nedávno otvorenom závode Hyundai Mobis v Mošnove. Doterajšie xenónové jednotky nahradili svetlá osadené LED diódami. Prepracované sú zadné piate dvere, automobil má aj nová zliatinové kolesá. „V inovovanom interiéri na prvý pohľad zaujme osempalcový displej, ktorý vyčnieva nad prístrojovú dosku, a nový dizajn sedačiek,“ uviedol Vaněk. Pod horným okrajom čelného skla je kamera, ktorá poskytuje informácie tempomatu, systému čítanie dopravných značiek, stráženiu vyjdenie z jazdných pruhov a spozorovaní prekážky a aktivácii systému núdzového brzdenia.
Nový Tucson bude ako prvý model z nošovickej automobilky Hyundai vybavený systémom SVM (surround view monitoring), zobrazujúcim na displeji auto z vtáčej perspektívy, takže vodič bezpečne vidí prípadné prekážky na všetkých stranách auta. V aute možno aj bezdrôtovo dobíjať telefóny.
Nový Hyundai Tucson prináša 48-voltový pohon mild hybrid, ktorý je dostupný s naftovým motorom 2.0 CRDi.
Technológia použitá na elektrifikáciu zahŕňa lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu 48 V/0,44 kWh, štartovací generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) pripojený k motoru drážkovaným remeňom, menič jednosmerného napätia LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Pri akcelerácii MHSG s výkonom do 12 kW (v prepočte cca 16 k) podporuje svojim krútiacim momentom spaľovací motor a tým prispieva k úspore paliva. Systém sa automaticky prepína medzi režimom pomocného elektromotora a režimom generátora. Pri spomaľovaní a brzdení MHSG rekuperuje kinetickú energiu a dobíja ňou batériu. Takýmto spôsobom systém mild hybrid prispieva k výraznému zníženiu spotreby paliva a redukcii emisií CO2 bez negatívneho ovplyvnenia pôžitku z jazdy.
Pohonné jednotky prešli inováciou. U benzínových jednotiek bol doplnený filter pevných častíc, u dieselových bol doterajší motor 1,7 nahradený úplne novým motorom 1,6 a dvojlitrový diesel prešiel v Kórei dôkladnou revíziou, takže spĺňa najprísnejšiu európsku emisnú normu. Naftový motor 2.0 CRDi je s 136 kW (185 k) najvýkonnejším pohonným agregátom, ktorý je k dispozícii pre nový Tucson. Montuje sa v kombinácii s pohonom všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo na želanie s novo vyvinutou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Od jari 2019 bude 48-voltová technológia mild hybrid pre nový Tucson dostupná aj s novým naftovým motorom 1,6 litra Smart Stream.
Hyundai (šr)