V Európe vystrkuje rožky Tesla Model S kombi

Americká automobilka Tesla nepredstavila v zámorí doteraz ani jeden elektrický model vo verzii kombi. To však neznamená, že neexistuje. Tesla Model S kombi je čoraz väčším lákadlom nielen pre európske dizajnérske štúdia, ktoré v niektorých prípadoch už prešli od návrhov aj k reálnej výrobe prototypov.

RemetzCar

Najnovším prírastkom v tejto oblasti je elektromobil od spoločnosti RemetzCar. Holandská firma nie je žiadnym nováčikom na poli prestavby amerických elektromobilov, pričom svoj čerstvý projekt zrealizovala na základe platformy Modelu S.

Prestavbu na pravý „kombík“ si objednal zberateľ z krajiny tulipánov a drevákov Floris de Raadt. Cieľom bolo predovšetkým  vytvoriť dynamický a športový model Shooting Brake až potom prišla na rad maximalizácia batožinového priestoru.

Prečítajte si aj: Ďalšia Tesla zhorela po tragickej nehode! Môžu za to batérie? 

O návrh dizajnu sa postarala firma , ale proces výroby má na starosti RemetzCar. Vozidlo,  z ktorého sa má vyrobiť len dvadsať exemplárov, má originálny a špeciálne vyvinutý lak v zelenej metalíze. Každý zákazník si môže upraviť interiér auta podľa svojich vlastných preferencií. Cenu zatiaľ kompetentní nezverejnili.

Nezameniteľným prvkom nového prototypu je chrómová dynamická linka, ktorá sa tiahne okolo okien po celom boku automobilu. Podľa niektorých motoristických odborníkov však ide skôr o klasický sedan ako verziu Shooting Brake. Tento termín má totiž svoj pôvod u dvojdverových automobilov so športovým charakterom.

Prečítajte si aj: Tesla spustila netradičnú zvolávaciu akciu

QWest

Ešte vlani v závere kalendárneho roka vytvorili v podstate prvý skutočný prototyp „kombíka“ Tesla Model S v anglickom Norfolku. Za pozoruhodnými úpravami zadnej časti vozidla stojí spoločnosť QWest, ktorá sa inak špecializuje na výrobou kompozitných dielov. Auto je prerobené z verzie Tesla Model S P90D.

Pri výrobe novej zadnej časti používali holandskí technici materiáli z uhlíkových vlákien. To sa prirodzene prejavilo na celkovej hmotnosti, ktorá je po úprave o 12 kg nižšia v porovnaní s originálom. Pritom veľkosť batožinového priestoru, do ktorého sa teraz zmestia aj dva psy, narástla o 220 litrov.

Prečítajte si aj: Opancierovaná Tesla Model S? Žiadny problém vďaka patentu Armormax

Theodophilus Chin

Elektromobily Tesla dráždia zmysly mladých dizajnérov . Jedným z nich je automobilový nadšenec Theodophilus „Theo“ Chin. Zručný počítačový grafik vytvoril prvý grafický návrh respektíve render modelu kombi už pred piatimi rokmi. Ambiciózny „automobilový manipulátor“ si už predtým zobral na mušku tri iné modely Tesla.

Prečítajte si aj: Tesla Model 3 má v USA na konte prvú vážnu nehodu!

Rein Prisk Design

Svet je dnes plochý. Aj preto už ani príliš neprekvapuje, že grafické štúdie a počítačové koncepty prichádzajú zo všetkých svetových strán. Autorom jedného z nich je aj grafické štúdio Rein Prisk Designs so sídlom v estónskom Talline. Výsledok ich dizajnérskej aktivity je viac ako zaujímavý.

Aj „pohrebák“ Tesla

Spomínaná holandská spoločnosť RemetzCar však s Modelom S nepracovala po prvý raz. Už pred necelými dvoma rokmi premenila tento elektromobil na pohrebné vozidlo, ktoré vyrobila pre holandskú pohrebnú službu  Van der Lans & Busscher BV. Pôvodné hliníkové auto museli inžinieri z holandského Lisse prerezať na polovicu, čo sa samo o sebe realizuje veľmi zle.

Navyše, tamojší nadšenci museli navyše vybrať 600 kg vážiace líthium-iontové batérie z podlahy, premiestniť ich a znovu dať do prevádzky. Teslu predĺžili o 80 cm na 5,77 m a pochopiteľne dostala presklenú zadnú časť, predná vrátane priestoru pre šoféra a spolujazdca zostala sériová. Zvýšená strecha nadväzuje na čelné sklo plynule.

Štýlovo čistý a elegantný „pohrebák“ má miesto pre truhlu s patričnou výzdobou a hlavne výsuvnou podlahou. Nič iné nie je potrebné nakladať a keby predsa len, pod ňou je k dispozícii praktický úložný priestor. Hoci ten v celkovom kontexte využitia daného vozidla pôsobí ako dávka čierneho humoru.

-jj-

KombiQWestRein Prisk DesignRemetzCarTeslaTesla Model S kombiTheodophilus Chin
Komentáre (0)
Pridať komentár