Bitka o slávu vo WTCR – FIA World Touring Car Cup pokračovala na okruhu Zandvoort v Holandsku (19. – 21. mája). Známa pretekárska dráha uprostred piesočných dún na pobreží Severného mora bola postavená v roku 1948 a hosťovala holandskú Grand Prix od roku 1950 do roku 1985. Jeho usporiadanie bolo niekoľkokrát upravené, súčasné rozloženie má 13 zákrut na trati dlhej 4,307 km.
Maťo Homola len s obtiažami hľadal tempo, ktoré mal počas prvých tréningov. V kvalifikácii, žiaľ, obsadil len 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na špicu. Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch víkendu.
Prvé preteky nakoniec vyhral Maťov tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do 1. zákruty na prvom mieste, ktoré si až do konca udržal.
Posledné preteky odštartoval Maťo z 20. pozície. Podarilo sa mu predbehnúť Michelisza a ešte jedného z pretekárov a dostal sa na 18. miesto a neskôr sa posunul v poradí aj vďaka vypadnutiu dvoch ďalších jazdcov na 16. miesto. Na jeden moment sa mu podarilo predbehnúť aj Theda Bjorka (Hyundai i30 N TCR), ktorý si však svoju pozíciu vzal o pár kôl späť. Maťo nakoniec preteky dojazdil na 16. mieste:
“Bolo to o niečo lepšie, ale bol to pre mňa veľmi zlý víkend, na ktorý chcem čo najskôr zabudnúť. Som rád, že máme pred sebou viac ako mesiac na oddych, a potom prídu záverečné európske preteky v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teším.”
Tím čaká tiež hĺbková analýza dát, pri ktorej musia prejsť všetky zozbierané údaje a budú hľadať príčinu priepastných rozdielov medzi jazdcami, ktorí sú štandardne od seba len 0,2 s.
Náročný mestský okruh Vila Real v Portugalsku bude dejiskom ostatných európskych pretekov FIA WTCR počas ostatného víkendu na konci júna.
(šr), foto MH