Homola na Nürburgringu!

Nordschelife, alebo inak prezývaný aj “Zelené peklo” bolo miestom konania v poradí tretieho pretekárskeho víkendu WTCR.

V prvom tréningu prišiel žiaľ slovenský jazdec o predný spojler pod nárazníkom, kedy mu obrovský nápor vzduchu pri maximálnej rýchlosti 246 km/h spojler odtrhol a Maťo musel zájsť do boxov.

“Bolo to skutočne dramatické, idem plný plyn po najdlhšej rovinke a v bode, kde je najväčšie preťaženie a ide sa prudko dole a zrazu hore som zacítil obrovskú ranu a odvtedy len buchot. Zašiel som do boxov tím ho vymenil, no v ďalšom kole sa to opäť opakovalo,” povedal po prvom tréningu jazdec tímu DG Sport Competition. Už sa mu nepodarilo zajazdiť žiadny dobrý čas a skončil na zadných pozíciách.

Druhý voľný tréning však bol v znamení úplne iných výsledkov, Peugeoty sa v jeden moment pohybovali aj na prvých priečkach, kedy bol Maťov tímový kolega chvíľu na 1. a Maťo na treťom mieste. V konečnom hodnotení druhého tréningu skončil Maťo na 6. mieste a bol právom veľmi spokojný. V kvalifikácii potom zajazdil 14, najrýchlejší čas.

Po penalizáciách, ktoré rozdali športoví komisári dvom jazdcom, sa Maťo posunul o priečku dopredu a štartoval z 13. miesta. Po kolíziách v 2. zákrute si pozíciu ešte udržal, no jeho auto, žiaľ, strácalo na rovinkách. A tak sa nakoniec umiestnil na 14. mieste. Ani posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta nepriniesol žiadne výrazne pozitíva. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide plný plyn má až o 15-17 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť ako ostatní jazdci. Toto je napríklad dôvod straty až 2 sekúnd v poslednom, najkratšom sektore.

 

Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť oň prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste. Štart do záverečných pretekov na Nurburgringu absolvoval Maťo opäť z 19. miesta, no keďže 2. pretekári nestihli svoje auta opraviť v čase na to vyhradenom, automaticky sa posunul na 17. miesto.

Tieto preteky boli poznamenané viacerými kolíziami vo vysokých rýchlostiach a ani favoriti Michelisz či Huff preteky nedojazdili. “Dal som do toho všetko, vedel som, že na rovinkách na nich nemám, preto som šiel na mnohých miestach doslova za hranou! Potreboval som za sebou udržať Thompsona, ktorý v technickejších častiach na mňa nemal, tam som vždy získal, no na rovinkách sa nebezpečne priblížil,” povedal po pretekoch Maťo a dodáva: “Videl som, že mám aj na Sheddena, ktorý mal problémy s autom, no na rovinách dokázal stále ísť rýchlo. Povedal som si, teraz alebo nikdy a pri výjazde na starú trať to vyšlo!”

Maťo dokázal v rýchlych technickejších častiach nabrať náskok, ktorý Shedden už na rovinkách nedokázal stiahnuť a v cieli sa radoval z 12. miesta! “Máme viacero problémov a neteší ma byť vzadu. Som však vďačný za tento výsledok, ktorý ukazuje ako veľmi sme bojovali, častokrát za hranicami vlastností auta. Verím, že na bežných okruhoch dokážeme byť viac konkurencieschopní,” uzatvára Maťo Homola.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend v na holandskom okruhu Zandvoort.

(šr), foto MH

Mato HomolaNurburgringWTCR
Komentáre (0)
Pridať komentár