BMW M6 Gran Coupé M Competition je nádherné, luxusné, elegantné, uhladené GT… kým nepridáte plyn.
Stručne:
Čo treba uznať: Balík M Competition dodáva autu charakter, aký mu doteraz chýbal.
Čo nám chýbalo: Veľa peňazí na jeho kúpu a prevádzku. A menej syntetické riadenie.
Čo nás prekvapilo: Ako sa dokáže spájať luxus s agresivitou.
Cena: základ/test: 135 900/182 928 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Opäť raz testujeme známe auto s novými hračkami. V prípade tohto modelu M6 Gran Coupé je to tzv. balík M Competition, ktorý obsahuje tuhšie naladený podvozok, iné stabilizátory a agresívnejšie naladenie stabilizačnej elektroniky a aktívneho samosvorného M diferenciálu. A ešte niečo: výkon dvakrát preplňovaného 4,4-litrového motora V8 poskočil na rovných 600 koní (441 kW v starej mene) a do zadných kolies sa cez 7-stupňovú dvojspojku opiera až 700 Nm. Čerešničkou na torte je titánový výfukový systém, ktorý pre BMW dodáva Akrapovič. Jeho zvuk je v luxusnej, a teda riadne odizolovanej kabíne celkom decentný, ale otvorte okná v tuneli, poriadne motoru prikúrte a až sa zľaknete, s akou vehemenciou si dokáže osemvalec čistiť hrdlo.
Samozrejme, že pri pohodovej jazde je BMW M6 Gran Coupé hotový baránok, ktorý však trochu tvrdším nastavením podvozka dáva tušiť svoje atletické ambície (podvozok je však dostatočne pohodlný na každodennú jazdu). Aj zvonku je M6 primárne o elegancii, ale všimnite si detaily, ako napr. znížený podvozok, krásne kolesá vytiahnuté až na okraje karosérie, obrie karbónovo-keramické brzdy a najmä karbónovú strechu s dvoma prelismi a zistíte, že silueta M6 má dosť zlovestný charakter. Širokánska, nízko posadená kapota a prísne svetlomety naznačujú, že s týmto autom sa netreba zahrávať. A nie nadarmo. Keď všetky gombíky na palube „vytočíte na 11“, stane sa z uhladeného džentlmena monštrum, ktoré rovinky doslova hlce. Ak nájdete dostatok trakcie, tak vám M6 takmer nedovolí dýchať. Často však zatajíte dych sami, pretože stačí málo a zadné kolesá strácajú pod návalom newtonmetrov priľnavosť a zadkom vám hádže aj v rýchlostiach nad 100 km/h. Vďaka dlhému rázvoru a výbornému podvozku sa však všetko dá skrotiť. Menej skúseným však rozhodne neodporúčam vypínať DSC. Napriek nemalej hmotnosti dokáže tento bavorák výborne brzdiť aj zatáčať a ak si zvyknete na brutálny nástup výkonu, zistíte, že je výborne ovládateľný. Ťažko uveriť, že takéto veľké auto môže byť také agilné, zdrvujúco rýchle a kompetentné, ale aj pohodlné, luxusné a neuveriteľne krásne.
Technické údaje: Motor: zážihový biturbo V8/32V, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 442 kW (600 k) pri 6 000 – 7 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 700 Nm pri 1 500 – 6 000 ot.min-1. Emisie CO2 231 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 3,9 s, vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 9,9/10,5 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor