Podľa posledných správ to nie je vylúčené. Ako totiž nedávno napísal renomovaný britský časopis Autcar, tím výskumníkov z univerzity v Loughborough prišiel s prevratným riešením čistenia výfukových splodín od nebezpečného NOx
Systém nesie názov ACCT (ammonia creation and conversion technology). Zmena oproti súčasnej technológii spočíva v nahradení aditíva, ktoré poznáme pod označením AdBlue. Nové aditívum vraj dokáže NOx rozložiť na neškodný dusík a vodu oveľa efektívnejšie. Zásadnou výhodou novej technológie by vraj malo byť to, že dokáže spoľahlivo fungovať aj pri nízkych teplotách, teda napríklad hneď po štarte.
Test systému prebehol na vozidle taxislužby vybavenom dieselovým motorom. Podľa prvých správ dokáže zachytiť až 98 % vyprodukovaného NOx, pričom najlepšie výsledky súčasného systému SCR sa pohybujú na úrovni 60 %.
Zdá sa teda, že kto lámal palicu na dieselovými motormi, unáhlil sa. Uvidíme, no ak by nový systém fungoval spoľahlivo aj na krátkych trasách, bolo by to pre automobilky boriace sa s problémom prísnych emisných noriem určite veľmi dobrou správou. Podľa vyjadrenia výskumníkov toto riešenie navyše nie je finančne nákladné a do sériovej výroby by mohlo byť uvedené už o dva roky.
pl