Tretia generácia populárneho kompaktu prinesie oveľa výraznejšie zmeny, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Vozidlo dostalo nový dizajn, novú prednú masku, LED reflektory aj zadné skupinové svetlá.
V porovnaní s predchodcom bude Auris III. dlhší (+ 40 mm), nižší (- 25 mm) a širší (+ 30 mm), čím získava značne dynamickejší dizajn. Nová platforma TNGA by zasa mala byť zárukou väčšieho potešenia z jazdy, na čom má zásluhu poloha ťažiska, viacprvkové zavesenie zadnej nápravy a tuhšia konštrukcia karosérie využívajúca oceľ s vysokou pevnosťou. Auris tretej generácie pokračuje v trende preferencie hybridného pohonu. V modelovej ponuke preto zostane iba jeden klasický motor – 1,2-litrový prepĺňaný zážihový štvorvalec, ale zato hneď dve hybridné sústavy. Jednu s 1,8-litrovým motorom a maximálnym výkonom 122 koní a druhú s 2,0-litrovým motorom s maximálnym výkonom 180 koní. Sústava s 1,8-litrovým motorom spĺňa všetko, čo si zákazníci zvykli očakávať od plne hybridnej pohonnej sústavy Toyota – tichú, intuitívnu, citlivú a sebestačnú technológiu elektrického pohonu s nízkymi nákladmi na vlastníctvo, bez potreby nabíjania zo zásuvky, ktorá ponúka skvelú úsporu paliva a nízke emisie CO2. Navyše umožňuje využitie čisto elektrického pohonu až na 50 % jázd pri každodennom dochádzaní. Systém s 2,0-litrovým motorom ponúka zákazníkom všetky už spomínané výhody a pridáva k tomu navyše skvelý jazdný komfort, vysokú stabilitu, dobrú ovládateľnosť a pôžitok z jazdy, ktoré sú typické pre novú modulárnu platformu TNGA. Vodičom prinesie „energickú jazdu“ s vyšším výkonom a možnosťou radenia pomocou páčok na volante, čo zaručuje ešte dynamickejší a intenzívnejší zážitok z jazdy.
PL, foto: archív