Nemecký rozsudok je založený na európskych predpisoch, ktoré stanovujú limitné hodnoty NOx v mestách. Zavedenie obmedzení vjazdu naftových vozidiel (Euro 5 a nižšie) začne od 1. septembra 2018 platiť v dvoch nemeckých mestách (Stuttgart a Düsseldorf). V akej forme a kde konkrétne budú mať naftové autá vjazd zakázaný, zatiaľ nie je jasné. Čo už ale jasné je je to, že sa zákaz nebude týkať zásobovania, IZS a vozidiel MHD. Podľa medzinárodných štúdií sa ako efektívne ukazuje zavedenie komplexného súboru opatrení. Jeho súčasťou by mala byť výstavba obchvatov okolo miest, zavedenie zelených zón na semaforoch (úspora až 40% emisií), častejšie čistenie vozoviek od prachu (úspora až 15% emisií) a vybudovanie veľkokapacitných záchytných parkovísk na príjazdoch do mesta. Časť týchto opatrení začnú tento rok testovať vo Francúzskom Štrasburgu.
Januárové čísla z asociácie nemeckého automobilového priemyslu (VDA) ukazujú, že naftové autá v Nemecku už kupuje len každý tretí zákazník. Pre porovnanie – v celom roku 2015 bol podiel zákazníkov takmer 50 na 50. V krajine je aktuálne registrovaných približne 15 miliónov naftových vozidiel. K 1. januáru 2018 je orientačný počet vozidiel podľa Euro normy nasledujúci: EURO 1-2 750 000 vozidiel, EURO 3-4 5 550 000 vozidiel, EURO 5 6 000 000 vozidiel, EURO 6 2 700 000 vozidiel. K zlepšovaniu stavu v poslednom období výrazne pomohli viaceré automobilky, ktoré ponúkajú rôzne benefity pri výmene starých naftových vozidiel za nové ekologickejšie. Trebárs Volkswagen takto vymenil zhruba 150 000 vznetových vozidiel s emisnou normou Euro 1 – 4..
(šr)