Krásny na prvý pohľad. V oranžovej farbe s čiernou strechou je neprehliadnuteľný. Niet divu, že patrí v Renaulte k najpredávanejším. Nie je to síce pracant do terénu – neponúka žiadnu verziu s pohonom všetkých kolies, ale ako kríženec hatchbacku, viacúčelového vozidla MPV a terénneho auta na základe modelu Clio sa naozaj vydaril.
Stručne:
Čo treba uznať: Pôsobivý vzhľad, úsporný motor.
Čo nám chýbalo: Razantnejšia akcelerácia.
Čo nás prekvapilo: Navigačný systém TomTom.
Cena: základ/test: 12 190/22 259 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Čaká nás priestranná kabína, v ktorej kolmejšia a vyššia poloha sedenia priniesla nielen lepší výhľad, ale aj viac centimetrov pre nohy zadných cestujúcich. Predné sedadlá sú lepšie ako v súrodencovi Clio, ponúkajú veľmi komfortné sedenie. Výhodou dvoch vyšších výbav sú poťahy sedadiel, ktoré po zašpinení stačí odzipsovať, hodiť do práčky a navliecť naspäť na sedadlá. Prístrojový panel evidentne patrí do rodiny Renault, hoci sú použité tvrdé plasty, nepôsobí lacno a náš model vo výbave má pomerne zaujímavé a netradičné lemovanie. Celej palubnej doske kraľuje mohutný stredový panel s veľkým dotykovým displejom a ovládaním klimatizácie. Stredový panel je lemovaný lesklým plastom s rovnakým oranžovým odtieňom, aký má vonkajší lak. Vyzerá to veľmi efektne.
Veľký kufor má slušných 377 litrov, čo je o 70 viac, ako má Clio a navyše má funkciu typickú pre minivany – posuvné zadné sedadlá. Po ich posunutí vpred sa kufor zväčší na úkor zadných cestujúcich až na 455 litrov. Po sklopení operadiel vzrastie celkový využiteľný objem na 1 235 litrov. Malé veľké auto. Novinka má vo výbave X – Mod takmer všetky asistenčné systémy. Samozrejmosťou je sledovanie mŕtveho uhla aktívne v rozsahu od 30 do 140 km/h, či Easy Park Assist, teda parkovací asistent, ktorý zvláda pozdĺžne aj priečne parkovanie.
Motorizácia je ako doteraz. Základom je benzínový 3-valec 0,9 TCe (66 kW) a nad ním 4-valec 1,2 TCe (87 kW). Naftu zastupujú známe 4-valce 1,5 dCi s výkonom 66 alebo 81 kW. Pre silnejší benzínový motor a slabší diesel je k dispozícii 6-stupňová dvojspojková prevodovka EDC. My máme pod kapotou naftový štvorvalec 1,5 dCi spojeným s mechanickou 5 stupňovou prevodovkou. Motor produkuje 260 Nm krútiaceho momentu, ktorý dokáže toto 1 245 kilogramov vážiace vozidlo dostať do pohybu vcelku svižne. Nejde však o žiadneho šprintéra, stovku zvládne za 11,4 sekundy a maximálna rýchlosť len tesne presahuje hranicu 170 km/h. Jazdným vlastnostiam Capturu nemáme čo vyčítať. Napriek vyššie položenému ťažisku sa karoséria v zákrutách príliš nenakláňala a kolesá si držali svoju stopu celkom poctivo. Captur je skutočne dobré auto.
Technické údaje: Motor: preplňovaný, vznetový štvorvalec, objem: 1 461 cm3, max. výkon: 81 kW/110 k pri 4 000 ot/min.-1 Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 11,4 s, Vmax 170 km/h, spotreba výrobca/test 3,9/ 5,1 l/100 km
Text a foto: Juraj Paška