Experimentálne vozidlo, založené na aktuálnej triede S, absolvovalo náročnú študijnú cestu na piatich kontinentoch, počas ktorej sa v rámci automatizovaných skúšobných jázd „učilo“ správať sa v reálnej premávke. Pruhy prechodu pre chodcov na čínskych diaľniciach, odbočovanie doprava z ľavého jazdného pruhu v austrálskom meste Melbourne, skupiny chodcov na rôznych druhoch cestných komunikácií v Južnej Afrike, alebo krátkodobý zákaz jazdy v bezprostrednej blízkosti zastávok školských autobusov v USA – na každom kontinente čelilo vozidlo novým výzvam, ktoré budú ovplyvňovať spôsob jazdy budúcich autonómnych vozidiel. Automatizované a autonómne vozidlá musia poznať špecifické podmienky v konkrétnych krajinách a musia im rozumieť v danom kontexte, aby dokázali prijať správne rozhodnutia o jazde.
Špecifické podmienky v konkrétnych krajinách teda jasne zdôraznili nevyhnutnosť celosvetových rozvojových aktivít a skúšobných jázd. Len tak možno vyvíjať učiace sa systémy a algoritmy, ktoré si dokážu spoľahlivo a bezpečne poradiť s mnohými situáciami. Výskumné a vývojárske centrá Mercedes-Benz v Severnej Amerike a Číne majú preto k dispozícii vlastné skúšobné vozidlá, ktoré zhromažďujú lokálne informácie o infraštruktúre a zvyčajných dopravných pomeroch a vykonávajú skúšobné jazdy na overovanie asistenčných systémov pre vodiča v praxi.
Intelligent World Drive
Projekt Intelligent World Drive teda zdôrazňuje význam medzinárodnej harmonizácie právneho rámca pre automatizované a autonómne jazdenie, ako aj infraštruktúry, najmä vodorovného značenia jazdných pruhov a dopravných značiek. Automatizované a autonómne vozidlá potrebujú medzinárodný učebný materiál, pochádzajúci z reálnej cestnej premávky, ktorý im umožní správne pochopiť dopravné situácie a pripraviť sa na rôzne scenáre.
Daimler (šr)