Napriek tomu, že automobilky na trh v minulom roku priniesli viacero zaujímavých nových hybridov a elektromobilov, na takmer všetkých trhoch zákazníci zatiaľ uprednostňujú buď benzínový, alebo dieselový motor. Aktivita výrobcov však naberá na intenzite. Začínajú vytvárať partnerstvá pri budovaní infraštruktúry elektrických nabíjacích staníc a vývoji súvisiacich služieb s pridanou hodnotou, ktoré zvyšujú komfort spotrebiteľov. Elektromobily sa preto čoraz viac stávajú akceptovanou alternatívou. Podľa výskumu spoločnosti Deloitte 42 % nemeckých spotrebiteľov a len niečo viac než tretina Japoncov a Američanov uviedla, že nie je ochotná znášať zvýšené náklady na získanie takejto technológie.
„V porovnaní s tradičnými spôsobmi pohonu nie je ekonomika elektromobilov v súčasnosti veľmi priaznivá ani pre spotrebiteľov ani pre automobilové spoločnosti. Existujú dva trendy, ktoré by nás mohli posunúť bližšie k prelomovému bodu: zníženie nákladov na batérie a štátna regulácia. Povinné používanie elektrifikovaných pohonov, požiadavka na zvýšené úspory palív a menšie uhlíkové stopy predstavujú pre svetových výrobcov áut smer, ktorým by sa mali uberať,“ sumarizuje Rybár.
pl