Aktuálne sa nová Honda Civic predáva iba so zážihovými motormi. Európa je však orientovaná predovšetkým na diesel. Preto Japonci pripravili dieselovú alternatívu, ktorá by sa mala v ponuke dílerov objaviť už začiatkom roka. Ide o výrazne prepracovanú verziu známeho 1,6-litrového agregátu i-DTEC, ktorý poznáme aj z modelu CR-V. Tvorcovia hovoria, že pracovali najmä na znížení spotreby v reálnych podmienkach. V nových testoch WLTP (tie začnú platiť od budúceho roka) by mal mať nový Civic s týmto motorom spotrebu 3,7 l/100 km. Vďaka piestom z chrómmolybdénovej ocele a jemnejšiemu opracovaniu stien valcov má motor nižšie vnútorné trenie. Blok motora dostal zopár rebier navyše, čo znamená vyššiu pevnosť motora, ale tiež nižšie vibrácie a nižšiu hlučnosť. Optimalizáciou prešiel aj vstrekovací aj výfukový systém.
PV, foto: archív