Nafta a označenie GT nie sú často spolu. To však neznamená, že to nemôže fungovať.
Telegraficky:
Čo treba uznať: Výborný podvozok
Čo nám chýbalo: Nič podstatné
Čo nás prekvapilo: Spojenie komfortu a športovosti
Cena: základ/test 25 110/28 300 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km
Ak má niekto s autom športové ambície, automaticky mu odporúčam zvoliť si benzínový motor. Avšak chápem, že to nie je vždy možné. Niekedy treba dať koníčky bokom. Avšak Renault má v ponuke zaujímavý model s praktickou kombi karosériou, poháňaný dieselovým motorom, z ktorého doslova srší športový naturel: Mégane Grandtour GT. Má všetko, čo jeho benzínový brat: vynikajúce športové sedadlá, znížený športový podvozok, 4Control aj dvojspojkovú prevodovku EDC, ktorú môžete ovládať fixnými pádlami na stĺpiku riadenia.
Musím sa priznať, že biturbo motor 1,6 dCi nie je najsilnejší ani najcharizmatickejší. Na svižnú jazdu však stačí a predbiehanie na rovinkách je s ním dostatočne jednoduché. Avšak sú to skôr zákruty, kde GT prejavuje svoje skvostné atletické maniere. Má fantasticky naladený podvozok. Systém 4Control robí s autom v zákrute divy a je naladený zábavne, takže sa môžete na vjazde do zákruty aj mierne skĺznuť. Sedačky vás aj vo veľkých preťaženiach perfektne udržia na mieste. Pochváliť musím aj prevodovku EDC, ktorá má výborný softvér a pokojne ju môžete nechať robiť si svoju prácu. Keď sa však rozhodnete používať pádla, reaguje na ne bleskovo. Zvláštne, že sa zrazu nedá sekvenčne radiť voličom prevodovky. Nevadí. Megane Grandtour GT je perfektná možnosť obhájiť si v rodine či firme športové auto. Má totiž dobrú spotrebu (okolo 6 l/100 km) a obrovský, dobre využiteľný kufor.
TABUĽKA
Renault Megane Grandtour GT Energy dCi 165 EDC
Parametre: vznetový 2x preplňovaný R4/16V, 1 598 cm3, 120 kW (165 k) pri 4 000 ot.min-1, 380 Nm pri 1 750 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax= 214 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/5,8 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor